#Băibăete

Ştiaţi că..

… data trecută când am scris pe-aicea era ziua de 14 noiembrie, adică fix aniversarea de 11 ani a Foarfecii, iar eu am scris ca şi cum nici n-aş fi ştiut de ea? Asta pentru că am uitat efectiv de aniversare? – Deşi faptul că scriu din An în Paşti ar trebui să înnobileze cumva postarea respectivă, plus faptul că-s la început de drum în cel de-al 17-lea job din viaţa mea (17, fără greşeli de tipar) şi e greu şi mult – însă boacăna rămâne.

… a venit şi a trecut prima duminică din Advent, acuş încep lumânarea nr. 2, iar eu încă nici n-am avut timp s-o iau pe calea spiritului Sărbătorilor ca-n vremurile bune.
Nici nu prea se leagă lucrurile pe tema asta prin Belgia pentru că… mă rog: în Belgia treaba mai importantă e Sf. Nicolae de pe 6 decembrie, care face efortul să vină cu vaporul tocmai din Spania (aşa zice tradiţia, Dumnezeu ştie de ce) şi intră in portul din Antwerpen cu alai cu tot, în uralele copiilor care îl aşteaptă.
În rest însă, departe e atmosfera bucolică a târgurilor de Crăciun, apusă e înduioşarea cântecelor cu linu-i lin şi cu Kling Glöckchen, nici urmă de aroma fursecurilor de sezon. Ştiu, Germania-Austria e leagănul tradiţiilor călduţe de Crăciun, e greu să ajungi până la nivelul ăla – dar aici în Belgia nici măcar nu e o aspiraţie. În România, independent de importul kit-ului standard cu beculeţe şi târguri de Crăciun, luna Decembrie e în mod tradiţional marcată de un post şi de o pregătire oarecare înaintea unei mari sărbători – deci chiar şi fără becuri tot ar fi ceva în aer.
Una peste alta, mi se pare cam sec aşa: nici vremea nu e de ajutor, nici atmosfera după cum ziceam, ba am mai văzut şi pe uşa unui mall o urare cu „Happy End of the Year!”… viaţa e pustiu fără oleacă de înduioşare crăciunoasă.
Ştiu, ştiu, linu-i-lin-ul e rudă cu member berries, dar mai bine cu member berries şi cu chestii făcute ca lumea – decât aşa sec, numai decoraţii fără sens.

Lasă un răspuns

