Lectura de weekend (CLXIII)

Nu mai scriu pe-aici din motiv de vară + aglomeraţie la muncă – dar asta nu-nseamnă că nu citesc. Am citit mult despre HexiPharma şi despre toată conopida de ramificaţii pe care o are cazul. Sincer? Cum s-o spun fără să provoc strigăte indignate?: treaba cu HexiPharma m-a atins pe un nivel mai adânc şi mai subtil decât treaba din Colectiv. Nu ştiu cum s-o explic mai bine, dar cred că diferenţa vine din faptul că în prima situaţie a fost şi o doză de hazard – în vreme ce în cealaltă situaţie nu e vorba decât de rea-credinţă; e o chestie de decizie umană aici, nu e numai hazard – şi de-aia e mai înfiorător din punctul meu de vedere.

În fine.

În caz că cineva n-a acoperit încă toate faţetele (şi presupunând că e redundant să dau linkuri din presa mainstream românească): România Curată, The Guardian, VICE, Washington Post, Dilema Veche, Al Jazeera – sau mă rog: poate aţi ratat Cuvântul Ortodox?

În altă ordine de idei am citit mult şi despre Cannes. Că na: ce să fac şi eu?, şi-aşa nu-mi pot face iluzii să văd vreun film relevant în viitorul apropiat, mă alin şi eu cu ce găsesc. De exemplu m-a surprins oda cu trâmbiţe de pe Huffington Post, în timp ce LA Times au scos o analiză uimitoare despre Mungiu vs. Puiu. Nu mai zic de The Guardian care mai au oleacă şi-i fac o statuie lui Mungiu. A propos: nu observă nimeni discrepanţa cantitativă dintre odele înălţate lui Mungiu faţă cu liniştea dimprejurul lui Sierranevada? Indiewire a fost singurul care a scris despre filmul lui Puiu şi nu despre Bacalaureat.

Lasă un răspuns

