Lectura de weekend (CLX)

Să spun drept nu am citit mare lucru săptămâna asta, şi nici nu am articole la conservă. În schimb am privit avid atât cât a încăput în fiecare zi arhiva „Starea Naţiei” a lui Dragoş Pătraru de la TVR. Care, apropo, a avut miercurea asta şi ultima emisiune evăr, a zis în discursul de adio că i s-a luat şi lui de harababura de la televiziunea naţională şi de salariile neplătite de luni de zile, şi a plecat înfrânt.

Îmi place omul din mai multe motive, principalul fiind că de la el aflu, cu nume şi prenume, cine sunt „televiziunile aservite” într-un caz, cine sunt „politicienii cu interes” în alt caz, sau „producătorii de alimente stricate” în alt caz – pentru că în restul presei domneşte uneori aşa, un văl de discreţie, ai impresia că toată lumea ştie despre cine e vorba numai tu, cititorul, rămâi fraier fără să fi aflat.
În particular îmi mai place şi pentru că a explicat consecvent şi fără ascunzişuri ce se întâmplă la TVR – şi, deşi sunt conştientă că e doar o perspectivă unilaterală care s-ar putea să aibă hibe, tot e infinit mai bună decât un „sunt probleme” ambiguu.
Nu în ultimul rând îmi place să sap cât de adânc în arhivă pentru valoarea de comparaţie. Să-mi aduc aminte de cum arătau evenimentele la cald atunci când se întâmplau, şi cum arată acuma, la distanţă în timp. Şi lui Pătraru îi place genul ăsta de retrospectivă, iar eu am tras până acum nişte concluzii cam deprimante, pe care o să le dezvolt eventual cu altă ocazie.

Ah, şi se subînţelege: are un umor de calitate, cu rădăcini oneste tip Divertis, dar personalizat şi dezvoltat foarte plăcut. Şi, pentru că e Lectura de weekend, iată totuşi şi nişte texte: rubrica „Starea Naţiei în presă” de pe site-ul lui Pătraru – cu interviuri şi comentarii apărute prin diverse publicaţii. Iar mostre de scriitură direct de la subiect se găsesc în Caţavencii, că scrie omul şi acolo, precum şi pe blogul personal.

Lasă un răspuns

