Reclamă – done right

Duminica trecută se petrecea în câmpul meu vizual un meci de fotbal – nu contează prea mult care meci anume, dar, ca să putem credita o idee bună acolo unde o găsim, e relevant faptul că meciul era din La Liga.

Şi în timp ce nişte jucători se încleştaseră să-şi fure mingea unul altuia iar camera video zăbovea cu cadrul asupra lor, ce mi-e dat să văd în fundal, pentru câteva secunde? O reclamă cu sloganul „Dona semen” – care înseamnă fix ceea ce bănuieşte orice vorbitor sau nevorbitor de spaniolă că ar însemna.

Meciul a fost bun, dar trecător – în schimb reclama respectivă m-a pus pe gânduri (admirative) pentru mult mai mult timp.
Păi bineînţeles! Evident! Cum de m-a surprins aşa de tare?, cum de nu m-am gândit încă niciodată la chestia asta? Ce alt loc ar putea fi mai potrivit decât un stadion cu 90% bărbaţi, dintre care mulţi tineri şi sănătoşi? E una din cele mai mari concentrări de posibili clienţi ai secţiei de donatori ai unei clinici de fertilitate! Unde găseşti în altă parte aşa ceva? Mai ales dacă clinica respectivă e chiar în localitatea în care se joacă meciul.

Am avut o tentativă de Google ca să aduc şi dovada vizuală a celor pe care le relatez, dar nu e aşa simplu, iar rigurozitatea mea are şi ea limite. Dar jos pălăria faţă de societatea spaniolă – pentru că nu-ştiu-de-ce nu pot să-mi imaginez o nonşalanţă similară în, să zicem, România.

Lasă un răspuns

