Ahhh! ce m-am ofticat când a ieşit alaltăieri ştirea cum că Vladimir Putin probabil a fost cel care a comandat otrăvirea lui Litvinenko! De ce? Pentru că cu numai 2-3 zile înainte ieşise în The Guardian un articol care prezintă pe laaarg şi pe foarte larg cazul, deşi nu se întâmplase nimic nou: articolul doar reia, dintr-o perspectivă nouă ce-i drept, întreaga naraţiune. Ca-n serialele în care-ţi arată, la începutul episodului, chestiile relevante care s-au întâmplat în trecut, ca să ai în cap proaspete detaliile necesare – aşa a construit şi presa britanică (mă rog, The Guardian) momenul publicării rezultatelor anchetei, numai că eu nu ştiam că asta era ceea ce citeam.
Evident, deci, că m-am ofticat: I shoud have seen it coming!

Oricum, asta nu face articolul mai puţin bun, l-am citit de plăcere chiar şi fără conştiinţa că-mi fac temele pentru ceea ce va să vie. Bonus: undeva într-un colţ din romanul ăsta am dat peste un detaliu care mi-a zbârlit o sprânceană. Nu zic că o fi şi adevărat ce-a susţinut Litvinenko în privinţa aia – dar chiar şi dacă nu e adevărat, tot explică multe.

Lasă un răspuns

