Bănuiesc (sper) că deja toată lumea a aflat de intrarea în scenă, acum puţine zile, a unei noi publicaţii online româneşti, Republica pe numele ei. Pentru cine nu e la curent: după design arată mai mult a blog încropit – după numele contributorilor însă… zici că e crème de la crème, hall of fame şi nu alta (mă rog: după mine lipseşte un singur tip din tot peisajul, dar despre el poate într-o postare viitoare). Aşa e la început orice proiect sincer şi sărac – şi aş prefera să rămână aşa.

Dar dacă las aici pur şi simplu un „Citiţi Republica.ro!” probabil că n-o să iasă mare lucru, că lumea nu are răbdare cu chestii mari. Aşa că intru în detaliu.

Poate că nu ar trece neobservat, dar eu ţin să mă asigur: unul dintre contributori e Nae Caranfil. Şi scrie AL NAIBII DE BINE. Abia a apucat să publice trei articole, toate trei a fel de spumoase şi de tăioase în acelaşi timp. O plăcere.

Iar o altă „prăjitură” care ar risca să treacă nebăgată în seamă este contribuţia unui preot (!) ortodox (!), prof de teologie (!) la Sibiu (!). Constantin Necula îl cheamă, l-am remarcat abia acuma recent, când a avut ceva decent de spus despre Colectiv şi protestele de după. Şi el tot numai trei articole a apucat să publice, aşa că încape numa’ bine într-o lectură de weekend. În ceea ce mă priveşte: salutări de la Köln, îmi fac plinul cu târguri de Crăciun şi vin fiert.

2 gânduri despre “Lectura de weekend (CXLII)

Lasă un răspuns

