Iaca am reuşit cumva să ratez fix aniversarea de 10 ani a Foarfecii, aia fiind ieri. Aşa s-a-ntâmplat, nici măcar nu am vreo scuză bună pentru asta: pur şi simplu cred că mi-am ieşit din mână cu scrisul.

Dar da. De 10 [(zece) !!!!!!] ani de zile scriem şi citim hărnicuţi aici, uneori mai constant, alteori cu întreruperi… dar cumva continuă să fie o parte integrantă din vieţile noastre. Sau mă rog: din a mea.

Asta, cred, e şi sursa unei probleme: fiind atât de vechi şi de firesc acest blog, nu-mi pot imagina cum ar fi să renunţ la el. Un gând care îmi tot revine ori de câte ori mă găsesc într-o pauză de scris: oare n-ar fi mai cinstit să renunţ la Foarfecă? Că şi-aşa, uite, nu am mai scris în ultima vreme? – Dar dacă renunţ, uUnde să mai scriu eu părerile, nedumeririle, observaţiile şi elucubraţiile care sunt prea întortochiate pentru Facebook, prea instantanee ca să aştept următoarea socializare, şi prea muncite ca să le împărtăşesc numai cu colegul de apartament?
Şi mai e o chestie: prin construcţie am nevoie să fac lucrurile cap-coadă, nu mă simt bine cu lucrurile care se încheie prin diluare, chestiile care se lălăie pe final până toată lumea înţelege că au luat sfârşit. Aşa că, logic, dacă ar fi să închei vreodată cu blogul, va trebui s-o fac oficial, formulat cu subiect şi predicat; orice pauză a postărilor nu poate fi decât o întrerupere, atâta vreme cât nu am zis undeva că gata.
Or ca să formulez undeva un „gata” ar fi nevoie de un motiv – iar aici e problema: nu există, pe bune, vreun motiv explicit împotriva unui blog. Lipsa de timp… o fi ea o scuză răspândită, dar nu e un motiv real. Atunci când îţi place să faci ceva, păi se găseşte timp.
Un motiv adevărat ar fi deci să nu-mi mai facă plăcere să scriu. Ceea ce….. realist nu e cazul, că doar de-aia am şi început blogul şi am scris de 10 ani la el: fincă-mi place. Ah!, s-ar putea să intervină apatie (să am impresia că nu mai există subiecte de abordat), sau o depresie personală în care să mi se pară că nimic nu mai are sens – sigur, totu-i posibil, însă momentan nu e nici pe departe cazul.

Deci, la mulţi ani!

Ne mai citim încă o vreme!

2 gânduri despre “Argumentaţie aniversară

Lasă un răspuns

