Lectura de weekend (CXXXIV)

Relaţia mea cu VICE este una destul de năbădăioasă, unică în felul ei faţă de celelalte surse de informaţie: ba devorez zile în şir tot ce prind şi mi se pare că am în faţa ochilor singura sursă de jurnalism adevărat – ba dau scroll plictisită şi neimpresionată, totul părându-mi-se doar senzaţionalism.

Dintr-o fază apatică de genul ăsta m-a scos ştirea cum că VICE News au fost nominalizaţi cu 3 (trei) materiale pentru premiile Emmy de anul ăsta – ceea ce e mare lucru în general, şi de-a dreptul WOW! dacă ne gândim că, per se, divizia VICE News abia există de vreun an.

Deloc surprinzător, unul din materialele (cu dublă nominalizare) este Ruleta Rusească: o muncă la care efectiv nu prea mai e ce spune, nici măcar nu e loc de comentarii, iar laudele sunt superflue. Nu ştiu ce e mai impresionant: curajul lui Ostrovsky, profesionalismul cu care echipa spune povestea conflictului din Ucraina – sau, mai ales, tenacitatea cu care continuă să o spună de când a început şi până în zilele noastre, când Ucraina nu mai e demult pe prima pagină a interesului global. 110 episoade, gen, and counting.

Celălalt material este The Architect, un interviu cu omul care se presupune că a conceput întregul program de interogare prin tortură aplicat de americani pe ostaticii din Orientul Mijlociu cu privire la terorism. Nu-mi dau seama de ce e aşa lăudat, mie mi s-a părut… meh.

În schimb al treilea material, Last Chance High… e o cu totul altă poveste! Dacă e să spun cuiva despre ce e vorba, sună sec: despre o şcoală pentru copii-problemă din Chicago. Are opt episoade, dar cred că primul dintre ele e cel mai valoros, expozeul întregii serii, şi din el devine clar că-şi merită pe deplin laudele. M-a pus pe gânduri situaţia în sine (şi am o căruţă de comentarii pe care o să le dezvolt poate într-o postare separată), dar mai devreme sau mai târziu pe parcursul materialului privitorul nu are încotro şi trebuie să recunoască meritele jurnaliştilor.

Nu îl mai laud, că poate ţin lumea din drum, şi din cauza mea nu se ajunge suficient de rapid pe site 🙂

Lasă un răspuns

