Nu m-ar mira să aflu că sunt ultima persoană de pe Pământ care ia la cunoştinţă acest amănunt înfiorător – dar, în eventualitatea în care mai există unii fericiţi ignoranţi pe lume, mă ofer aici şi acum să rup vălul necunoaşterii pentru toţi citiorii Foarfecii.

Ă: ciocolata Kinder. Ouăle Kinder. Crema de lapte din Milka. Umplutura cremoasă din Rafaello. Din Hanuta. Din Cadbury. Din absolut toate ciocolăţile şi pralinele şi specialităţile mainstream, toate aceste creme de lapte/ cu lapte…. ei bine, nu au nici urmă de lapte! Iar locul acestuia e luat, prin definiţie şi by default, de uleiul de palmier.

!!!

Sigur, nici chiar aşa gâsculiţă n-am fost ca să cred că într-adevăr chestia aia albă din ciocolata Kinder e chiar lapte. Fie şi numai pentru că am mai dat şi eu prin bucătărie, şi întâmplător ştiu cum arată o cremă de lapte – în nici un caz de un asemenea alb orbitor, de zici că e tratat cu Ariel. Plus, încrederea mea în producătorii de produse alimentare e de regulă limitată (mici şi mari, fără discriminare – dar mai ales cei cu reclame strălucitoare) – aşa că, bazându-mă pe astea două componente, m-am gândit că o fi pe undeva pe-acolo nişte urme de lapte (cel mai probabil lapte praf).

Da’ de unde? Noroc că am un amic care lucrează în port la un importator/ rafinător de ulei de palmier, furnizor pentru industria de dulciuri – şi care mi-a pus în cap toată lumea şi întregul sistem de valori. Nici o legătură aşadar între ceea ce vedem în reclame, văcuţele de pe pajiştile alpine sau valurile de lapte revărsându-de de prin poloboace – şi ciocolăţile din raft.

Lasă un răspuns

