Google ştie tot, nu mai suntem nevoiţi să memorăm chestii. Ceea ce e bine, că nu cred că memoriile noastre sunt croite pentru a reţine atâta amar de informaţii.

Dar totuşi! Cum caut pe Google ceva ce nu ştiu ce e?

Mai exact: în faţa geamului de la sufragerie am un tufăriş în care sălăşuiesc nişte păsărele. Am identificat, după penaj, trei feluri de păsărele. De cântat se cântă încontinuu, dar am identificat până acum doar un singur tril, deci numai una dintre cele trei familii cântă.

Întrebarea e, deci: care?

Wikipedia are, la fiecare pasăre, un audio cu trilurile corespunzătoare – deci dacă aş şti cum le cheamă pe cele trei feluri de păsărele, aş putea verifica imediat care dintre ele corespunde cu ceea ce aud eu zilnic.

Buba e că nu ştiu cum se numesc păsările, şi îmi crăp capul cum să aflu. Ştiu cum arată – dar ar trebui să văd miliarde de poze până să dau peste ceva ce aş recunoaşte. Mbine, ce-am reuşit până acuma a fost să elimin din căutări ciorile, porumbeii şi coţofenele – dar familia „păsărele” este şi aşa extrem de vastă. Astea care mă preocupă pe mine seamănă cu nişte piţigoi – dar ce ştiu eu?, poa’ să fie tot aşa de bine şi vrăbii.

Deci? Cum îl întreb pe Google cum le cheamă pe păsărelele de la mine din tufiş?

5 gânduri despre “Ceata lui piţigoi

    1. Acest răspuns, daţi-mi voie, e degeaba şi nu-l pot lăsa să treacă nesancţionat.
      1) Nu spune nimic nou. Ştim cu toţii de existenţa forumurilor.
      2) Nu e constructiv. Un exemplu de forum şi-ar avea locul aici.
      3) Sună iritat, ca un IT-ist bătut la cap de o întrebare stupidă şi care îşi ia de pe cap problema cu un „Da’ caută şi tu pe google!”. Un răspuns legitim dacă întrebarea ar fi fost adresată explicit, exclusiv comentatorului.
      4) Arată că autorul comentariului nu a înţeles nici intenţia, nici nivelul de seriozitate din postare. Indiciu: tag-ul este „fleacuri”, iar conversaţia se poate continua pe baza comentariului anterior.

      Nu l-am luat personal, doar m-a amuzat🙂

  1. YAY! Mersi de linkuri! Am identificat zburătoarea (şi am verificat-o cu trilurile de pe wikipedia):
    http://en.wikipedia.org/wiki/Eurasian_blackcap
    Sigur, ajută şi faptul că nu e vreo specie rară, că altfel n-ar fi taman la mine în spatele blocului – dar iaca întâmplarea face că pe meleagurile basce am observat o altă vieţuitoare interesantă, aşa că o să-mi mai folosească linkurile astea.
    În concluzie: http://www.thechurchofgoogle.org/Scripture/Proof_Google_Is_God.html

Lasă un răspuns

