De pe drumuri, din nou

Când ajung la 3 păreri despre firme de transport deja o să putem spune că Foarfeca e, printre altele, şi blog de review-uri :))

Fusei din nou în Belgia – că na, am adesea treabă pe-acolo – şi trebuie musai să povestesc despre drumul cu Eurolines. Că e o firmă internaţională activă şi în România, deci o fi de interes şi pentru publicul cititor al Foarfecii.

Mai întâi: contextul.
Belgia e în general prost conectată cu Germania, iar Hamburgul e încă şi mai special din acest punct de vedere. Prea aproape ca să merite osteneala cu avionul, cu trenul e foarte scump şi presupune minim o oră de schimb prin gări, aşa că a fost un moment luminat când am văzut un autocar care mergea direct într-acolo. La un preţ pipărat – dar am zis că măcar n-o să pierd noaptea, numa’ bine ajung odihnită dacă pot dormi neîntrerupt cele 7 ore şi jumătate.

Ă, da.

Pe scurt: o mizerie dezgustătoare în autocarul ăla, şi nişte co-călători absolut dubioşi.
Asta cu mizeria nu le-o pot ierta pentru că… preţul. Ca să nu mai spun că şoferul o brodea doar suficient în engleză, iar de internet wireless în autocar încă se pare că nu s-a auzit.
Da-n fine: astea nu au un impact direct nici asupra deplasării liniare pe autostradă, şi nici prea asupra calităţii somnului meu.

Ceea ce însă a avut un impact asupra calităţii somnului a fost compania. În total vreo 15 pasageri, dintre care vreo 12 genul în preajma cărora nu ai vrea să-ţi scoţi laptopul la vedere. Genul care, m-am gândit eu pe moment, arată ca şi cum au mai văzut la viaţa lor puşcăriile occidentale de dinăuntru*. Majoritatea cu destinaţia Bruxelles şi Paris. M-am resemnat că până una-alta va trebui să mă încred în şoferul ăla – dar, partea bună: nimeni nu părea să fie vreun poliglot – aşa că, eu neştiind franceză, nu riscam să fiu antrenată în vreo conversaţie.

Ultimul intrat în autocar a fost însă un pasager special: un cerşetor. Asta cel puţin am presupus eu despre cartea lui de muncă după ce am numărat sacoşele de plastic cu care s-a urcat la bord, şi  i-am evaluat pantalonii fără un crac întreg (stângul). M-am întrebat involuntar de ce n-a ales o opţiune de transport ceva mai ieftină, dar nici n-am apucat să mă mai întreb mult că l-am văzut aşezându-se în faţa mea. Cu tot cu sfera de miros caracteristic care-l învăluia, şi care mă încăpea şi pe mine.
O doamne. Asta sigur va da o problemă cu somnul.
Am crescut însă într-un mediu în care, doar la vederea omului, nu s-ar fi făcut să sar ca din puşcă spre un alt loc mai bine plasat. Prin urmare am zăbovit o vreme pe locul meu gândindu-mă  şi cântărind posibilităţi cum să o şterg mai discret atunci când cetăţeanul din faţă aţipeşte. Proastă idee: cetăţeanul evident consumase ceva nepotrivit la cină, iar stomacul lui s-a hotărât să protesteze.
Ei, în acel moment evident am sărit ca din puşcă spre primul loc din faţă (care din fericire mai era liber), şi dintr-o dată lumea din spatele meu putea la fel de bine să se ducă nabii, nu am mai auzit/ văzut/ simţit nimic, am dormit neîntrerupt până… am intrat în Olanda şi am oprit pentru controlul poliţienesc. Nimic deosebit cu controlul poliţienesc, toată lumea părea în regulă cu actele, doar unul din din vecinii din spatele meu s-a dovedit că avea antecedente penale adunate prin Danemarca. Deci bună ideea cu lăsatul laptopului la locul lui – oricum nu aş fi avut  ce să fac cu el fără net.
Şi (*): îmi evaluasem corect mediul înconjurător!

Altfel, Belgia e aşa cum mi-a plăcut de la bun început: veselă, colorată, bine-dispusă, cu gusturi bune, bere grozavă, kip-curry, cartofi prăjiţi şi wafe. Şi cu binecuvântarea existenţei mai multor limbi oficiale, ceea ce face ca filmele la cinematograf să nu poată fi titrate (dacă titrezi filmul într-o limbă, se supără celelalte două) – şi în felul ăsta am văzut şi eu în sfârşit Interstellar 🙂

Lasă un răspuns

