După cum am anunţat: m-am mutat la Hamburg (prescurtat, în viitor, cu notaţia „HH”), ceea ce înseamnă că fac naveta zilnic la muncă.

„Naveta” fiind tocmai cuvântul-cheie: de la mine din dormitor şi până la uşa biroului fac cam 75 de minute, ceea ce e un timp decent în orice oraş mare. Sigur, se poate şi mai bine de-atât – dar încă nu e exagerat.
Însă datorită faptului că cele 75 de minute cuprind un segment pe jos, unul cu tramvaiul, un segment (cel mai mare) cu trenul, şi în fine unul cu autobuzul/ bicicleta… sentimentul e de excursie în toată regula. Mai ales partea cu trenul – care tren arată ca un tren, nu mă pot păcăli că aş fi în tramvai. De-aia cele 75 de minute pe care le fac eu se numesc „navetă”, în vreme ce aceleaşi 75 de minute în Bucureşti sau în Berlin ar fi, ăă, na: timpul necesar de mers la muncă.

Dar! Naveta asta are, fără discuţii, părţile ei bune. Cititul şi socializarea cu colegii co-navetişti ar fi printre cele mai evidente – însă mai e o chestie mişto în poveste: de obicei sunt cam aceiaşi oameni care iau acelaşi tren. În fiecare zi. Şi, observ, unii procedează ca la biserică: au un loc al lor, pe care-l ocupă în mod ritualic în fiecare dimineaţă. Iar ăia caută de obicei locurile premium, care sunt, mă rog, nişte locuri în capetele vagoanelor.
Tipa cu poşetă maro îşi bea în fiecare dimineaţă, pe locul ei, cafeaua de la chioşcul din gară. Tipul care vine cu acelaşi tramvai ca mine, dar nu se urcă imediat în tren ci mai zăboveşte la o ţigară lângă automat. Îs curioasă de vieţile lor – şi în general sunt curioasă de vieţile unora din oamenii pe care i-am auzit (inevitabil) conversând pe lângă mine. Ca de exemplu tipa care povestea că-şi propusese pe 2015 să citească în fiecare lună câte o carte care să fie în afara sferei sale de preferinţe. Am presupus că fata preferă beletristica (şi părea să aibă gusturi decente), dar pe moment se ocupa cu o carte de ezoterism şi o comenta foarte raţional şi lucid. Pentru februarie ar fi în plan un volum de poezii.

Chestii de-astea.
Sunt, trebuie să recunosc, nişte argumente foarte bune în favoarea schimbării schemei de transport.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s