Lectura de weekend (CXVI)

Văd că iarna sunt mult mai susceptibilă la chestii interesante despre mersul lumii, aşa că, spre deosebire de pasele secetoase de astă-vară, acuma am material de pus la „Lectura de weekend”… să-mi pun şi-n cap. Am o grămadă de teme dintre care pot alege, dar cred că e cazul să mă adaptez respectuos la actualitatea internaţională şi să fac loc unei discuţii despre Islam.
A zumzăit presa de articole bune şi de păreri pertinente despre vinovaţi, politică, securitate, etc – dar eu prefer o abordare laterală, interesantă, diferită de mainstream-ul comentariilor din presă şi blogosferă.

Mai exact: mi-au atras atenţia două articole despre necesitatea şi posibilitatea unei Reforme în Islam. „Reformă” în sensul unei schimbări similare cu cea a lui Martin Luther în cadrul Bisericii Catolice – o schimbare despre care lumea zice că a fost un eveniment binevenit pentru omenire, pentru civilizaţia europeană, şi inclusiv pentru Biserica Catolică.

Cei de la Foreign Policy au fost primii pe subiect, şi argumentează că Islamul nu va avea parte de Reformă. Apoi vine The Economist şi comentează articolul celor de la FP. Ambele puncte de vedere de luat aminte.

Lasă un răspuns

