V-am zis eu? V-AM ZIS EU?

Sigur, în primăvara anului trecut estimam decenii până să vedem nişte debuşeuri anti-imigranţi/ anti-musulmani pe meleagurile astea. Ei bine, încă nici nu s-a făcut anul şi a apărut PEGIDA, ceea ce nici în vis n-aş fi visat sî se întâmple aşa de repede.
Dar nu miră: am zis că sunt aici nişte frustrări, nişte impulsuri inhibate cu dogmă, o politică a capului plecat implementată după Al Doilea Război Mondial, dar de care generaţiile de după Război s-au săturat şi nu o mai înghit necondiţionat.

Să luăm renunţarea la decoraţiunile de Crăciun în instituţiile publice. Ideea de bază este una ultra-avansată şi seculară, care zice că Statul trebuie musai separat de orice viaţă personală sau de religie – iar ideea în sine este minunată. Numai că iaca la implementare se dovedeşte că nu e chiar aşa grozavă: acolo unde vrei să-i dai omului un stat secular, omul înţelege doar că-i furi tradiţiile; acolo unde vrei să-i oferi un stat fără vreo preferinţă religioasă, acolo omul înţelege că trebuie să se cenzureze în faţa musulmanilor, în faţa unor oaspeţi până una-alta nepoftiţi de nimeni.
Concluzia e că mai trebuie lucrat la ideea asta, că nici o tăiere în carne vie n-a adus vreodată ceva bun.

Asta cu oamenii sătui de politica capului plecat ar fi forţa „negativă” care împinge oamenii spre mişcări precum PEGIDA. Pe de altă parte însă ar mai fi forţe „pozitive” care vin pe deasupra: o regăsire a identităţii şi a mândriei naţionale. Trecerea cu bine prin criza economică ar fi o treabă, iar câştigarea Campionatului Mondial de fotbal are în orice caz un impact major.

Deci na. Să nu fie nimeni surprins dacă, în ritmul ăsta, or s-apară moschei incendiate şi prin Suedia (pentru cine nu ştie, mai nou s-au scos steagurile naţionale din şcoli). Eu numa spun.

Şi PS: Dacă interesează pe cineva mai în detaliu studiul la care am lucrat anul trecut, şi pe care mă bazam cu elucubraţiile din cele două postări, păi sunt nişte rezumate destul de recente prin presă (aici şi aici). Studiul complet: aici.

2 gânduri despre “V-am zis eu?

Lasă un răspuns

