Ceea ce citesc eu serile astea e intens şi provocator şi mă ţine în priză până hăt târziu – dar e complet în afara oricărui sentiment al Crăciunului. Pe de altă parte am observat că anul acesta lumea e, mai abitir ca niciodată, stresată şi grăbită – iar acel faimos spirit al Crăciunului nu mi-a răzbătut din nici o decoraţiune, din nici un eveniment, din nici o întâlnire, din nici o colindă. Nimic. Lumea (şi eu odată cu ea) nu are timp de Crăciun în anul acesta, iar asta e deosebit de trist.

Acuma… nu e treaba mea să bag cuiva pe gât vreo nuvelă siropoasă, dar mă gândesc să ne ajutăm reciproc şi să abordăm problema lateral. Cu o îndeletnicire care, prin natura ei, are nevoie de serenitate, de atenţie la detaliu şi de plăcerea lucrului migălos: nu, nu elaborarea fursecurilor de sezon, ci lecţii de stil în limbajul nostru scris. Style: Lessons in Clarity and Grace se numeşte cartea, libgen.org este sursa, un britanic este autorul.

Originea britanică a autorului este foarte importantă pentru că stereotipul vocii calme, experte şi fluente tip BBC se regăseşte perfect în cartea lui, şi dincolo de punctul ăsta nu cred că mai trebuie să aduc vreo laudă suplimentară.

Aşa că pe scurt: srsly, merită citită!
Chiar şi numai pentru plăcerea lecturii, chiar şi de cineva care nu se ocupă cu scrisul. Măcar dacă bonomia de tweed a textului ar fi contagioasă, şi tot ar ajuta la găsirea unei stări mai potrivite pentru Crăciunul ăsta.

Lasă un răspuns

