Există o relație de cauzalitate între ou și găină?

O să mă „sforțez” și o să povestesc o treabă fără legătură cu campania – așa, ca exercițiu de disciplină; în definitiv mai mai timp săptămâna asta să revin pe subiect dacă va fi cazul.

Mi-am luat bilet de avion pentru vizita în România de Crăciun. A fost și asta cu schepsis, că m-am trezit că din Hamburg nu zboară absolut nimic înspre partea aia a lumii, așa că a fost momentul unei analize comparative cu tabel în Excel și tot tacâmul. A ieșit că o iau prin Köln/ Bonn, respectiv cu BlueAir.

Ă, BlueAir. N-am mai fost cu BlueAir de vreo 6-7 ani, între timp am tot auzit de probleme financiare, ba chiar și-o insolvență parcă (?), bașca și o căpetenie băgată la zdup. Parcă m-aș uita mai cu precauție la ideea de BlueAir în condițiile astea – dar na, până una-alta am verificat pe site-urile aeroporturilor și există curse de la ei, ba chiar am și prieteni care au mai zburat cu BlueAir în trecutul recent… Hai că nu-i cazul să fiu paranoică.
Am intrat așadar pe site, browserul (deși anonimizat) s-a prins că scriu din Germania așa că mi-a băgat direct varianta germană a site-ului. Zic „nu-i nimic”, la plată sigur o să fie niște terminologie care e mai bine să fie direct în germană ca s-o înțeleg și eu (ce să fac?, bruma de vocabular în domeniu am deprins-o abia în ultimii 5 ani) – atâta-i că am dat drumul la procedură pe site-ul în limba germană.

Oh, boy!

Prima pagină n-ar fi dat nimic de bănuit: oricum erau mai mult cifre și date în calendar. Pagina a doua, aia la care trebuie să-ți croiești drum printre zecile de oferte și opțiuni care, dacă nu ești atent, îți umflă prețul final până la dublu (ca la Ryanair) – e, acolo a devenit dubioasă toată aventura. Tradus cu Google Translate, clar: pentru că greșeli în alegere potrivită a cuvintelor, dar în același timp fără greșeli gramaticale. Partea și mai rușinoasă: unele butoane uitaseră să le mai traducă, așa că te trezești că-ți cere numărul de telefon în germană, după care în paranteză ai indicațiile în română. Iar ca impresie de ansamblu: grafică nealiniată, clar nu s-a ocupat nimeni niciodată de versiunea germană a site-ului. Aș vrea să văd și eu un neamț care vrea să zboare cu BlueAir și se simte confortabil făcând tranzacții pe așa o platformă șubredă (că tot vorbim de promovarea turismului, că să vină turiști străini să vadă România).
Dar eu știu de unde am plecat, „las’ că merge și-așa”, nu mă poticnesc eu în asemenea detalii superficiale – și bine fac, că nici măcar nu am posibilitatea să introduc datele cardului. Nu. Că ori ai card românesc de pe care să faci plata, ori… Faci un transfer așa, de mână, băbește, pe numele unui MaxiTours sau ceva de genul ăsta.

Oh, boy.
Cardul românesc e pustiu… Na, hai să virez banii în contul indicat, să vedem ce se întâmplă. De întâmplat se întâmplă că, după virament, durează 2-3 zile lucrătoare până se procesează tranzacția.
Exact: n-ai decât să speri că, de pe panarama aia de site, n-ai transferat banii în contul vrunui Gigel dintr-un Internet Cafe din Slobozia.

Am primit biletul, după două zile. Mă rog: biletul… Adică o foaie cu o confirmare, că n-are nici un cod de bare sau ceva mai zdravăn pe ea. Puteam să-mi fac și singură în Paint „biletul” ăla. Sau Gigel din Slobozia.

Îs curioasă: dacă ajung în aeroport și lumea mă trimite la plimbare cu fițuica asta… Na, atunci o să știu de la ce mi se trage. Poate că, totuși, nu.
Dar nu mă pot abține de la a chibița pe marginea BlueAir: oare ce-o fi mai întâi, oul sau găina? Site-ul e prost pentru că firmei îi merge prost pentru că lumea nu cumpără bilete? Sau lumea nu cumpără bilete pentru că site-ul e prost, și de-aia îi merge firmei prost?

Lasă un răspuns

