Bollywood-ul de zi cu zi

Sau: explicație practică a termenului de „self-entitled bitch”

Dacă ne uităm la viața omului pe o perioadă mai lungă de timp și dăm la o parte momentele de fericire, momentele de supărare, și evenimentele neprevăzute care pun omul în alertă – păi ne rămân perioade. Perioade mai bune, perioade mai proaste – și, cele mai multe: perioade călduțe. Alea în care viața merge înainte prin evenimente mici, plăcute, diverse, prinse într-o rutină acceptabilă: serviciu, cursuri, viața de familie, prietenii și hobby-urile prinse într-un echilibru stabil.

E, perioadele astea „călduțe” și le trăiește fiecare după cum i-e firea, unii mai liniștit, alții mai alert (ba chiar, unii se plictisesc).
Și de-aici mă refer la cei care trăiesc perioadele alea foarte alert, își umplu zilele cu 1000 de chestii de făcut.
De multe ori se lasă luați de val, intră într-o vrie a existenței, și dac-ar fi să se închipuie într-un film atunci acela ar fi un western în care ei, personajul principal, galopează pe un cal și-i dau bice să ajungă mai departe, mai repede. Viața trăită în stil „tîgîdîm-tîgîdîm”, carevasăzică.

Ceea ce nu-i musai rău (cum să fie rău dacă un om se simte în formă și trăiește intens?) dacă nu s-ar crede, în același timp, și protagoniști într-un film de Bollywood. Adică cei din jur ar trebui să danseze în fix același ritm, și mai ales ar trebui să-l aplaude pe el, personajul principal.
Dacă asta nu se-ntâmplă, atunci intervine uluirea: cum?, prietenii mei, colegii, cunoscuții și vecinii, nu dansează pe lângă mine, nu se apleacă în jurul meu ca petalele de lotus? Nu cântă despre mine și despre cât de extraordinar sunt eu? Că doar la mine-n film eu sunt personajul principal!

Și atunci tu, cel de pe margine, să te ferească Dumnezeu și toți sfinții să te arăți neimpresionat sau să ai altă treabă. Nu, n-am timp de picnicul pe care l-ai propus să-l facă tot biroul în dup-amiaza asta, tocmai ce ți-am zis că am o treabă urgentă. Mă bucur că ești așa bine-dispus încât ai dat muzica la maxim, dar eu momentan eram concentrat pe altă treabă și de fapt nici nu mă omor după muzica ta. Da, e palpitant faptul că tocmai ți-a venit distribuitoarea de Avon în butic, dar eu vreau ciocolata asta acuma, nu după ce ai terminat tu de testat noul ruj.

Lasă un răspuns

