Cel mai mișto articol pe care l-am citit zilele astea, și pe care l-am băgat mental la Lectura de weekend imediat după primele paragrafe, a fost ăsta: Rușii care mor. Mă rog: Rusia are o problemă demografică, natalitatea scăzută iar mortalitatea foarte mare, și mai ales mortalitatea la vârste neobișnuite. Și New York Review of Books analizează 1-2 cărți în paralel, cu tot cu părerea eseistului care scrie textul, și trage o concluzie de bun simț. O lucrare foarte abilă, undeva între științific, literar, filozofic, politic și psihologic.

Numai că na: interesul meu față de Rusia și de ISIS m-ar face să propun disproporționat de multe texte pe aceste teme.
Așa că hai să ofer niște varietate pentru publicul cu alte interese: o temă secundară zilele astea pe net, pozele nude cu diverse celebrități, și reacția oamenilor în fața valului. N-am citit prea mult pe tema asta – dar prin publicațiile pe care le răsfoiesc eu părerea e cam unanimă: ce-i prea mult e prea mult, nu e nimic interesant în violarea intimității unor celebrități care, iată, sunt la fel de oameni ca și noi restul. Dar dacă e s-aleg un articol care nu-i nici prea pretențios, nici prea simplist, iaca ce scrie la Playboy: pozele alea nu-i cazul să fie făcute poștă.
Direcția cea mai potrivită în care ar putea-o lua discuția de aici mi se pare conștientizarea adolescenți ignoranți care-și fac poze, pun, trimit și schimbă informații pe internet cu o lejeritate… ignorantă. Și nu numai adolescenți: lucrurile private NU se scapă din mână.

Lasă un răspuns

