Reflecție dictată de epoca contemporană

Se cam face vremea să mai apară un nou studiu pe Foarfeca, de data asta mi s-a copt deja de ceva vreme ideea unei statistici cu știrile din ultimul an. Un research design rapid ar fi să scanez tema principală de pe prima pagină a ziarelor majore din lumea asta (3-4, nu mai multe, probabil alea care oferă cel mai simplu acces într-o atare arhivă) și să număr pe degete cam despre ce e vorba – nu cred că e mare lucru, probabil că o să și fac asta într-un viitor apropiat.

Ce vreau să testez e intuiția mea (și cred că a tuturora) că parcă în fiecare lună apare câte un nou subiect fierbinte, și cam nu pare să existe vreo abatere de la tema războaielor și a violențelor de tot felul. Pe bune acuma, de la Snowden încoace nu cred că am mai auzit vreo breaking news care să nu fie de război. Pe plan intenațional mă refer, că așa… rubedeniile lui Bercea Mondial nu mă interesează.

Bine-bine, și care-i reflecția de care ziceam în titlu?, se vor întreba aceia care nu s-au lăsat luați de valul elucubrațiilor de până acuma.

Păi din criza lui 2008 am învățat, cât se poate de visceral și de însușit (nici nu știu să descriu așa un nivel de adânc interior), că în capitalism nimic nu e veșnic și că numai cei mai proști se bazează pe o perpetuare a status-quo-ului. Ei, fix la fel am perceput acuma, mi s-a dezvăluit o realitate pe care eram prea naivă (sau: prea obișnuită cu binele încât am uitat că nimic nu e sigur) s-o văd: cât e pace într-o țară, nu-i vreme de pierdut, e musai de vizitat până nu se strică.
Nu? Numai în ultimul an au picat de pe listă și Israelul, și Tailanda, Rusia și Ucraina, nici Turcia nu se simte prea bine, nu mai zic de Egipt… Orientul Mijlociu fiind oricum deja demult o cauză pierdută, Nigeria și Somalia oricum nu erau cine știe ce sus pe listă dar de când cu Boko Haram adio orice speranță… Mă uit cu scepticism la Brazilia, ce-o să rămână în urma CM – și foarte sincer mă uit la fel de sceptic spre India, unde s-a schimbat mai nou doctrina conducerii.

În ritmul ăsta eu va trebui să-mi revizuiesc complet studiul cu țările unde mai merită să călătorim – care, bag sama, nici nu e mai bătrân de 6 luni,

Lasă un răspuns

