Fix la fel și Rusia pe plan internațional, s-a trezit că vrea să arate ce tare e.

Fix cu aceeași metodă, fix ca musca-n lapte, fix la fel de penibil.

Deci, domnul russian bear, ne-a atras atenția? Sigur că da! A avut atenția noastră nedivizată (cum ar spune americanii) pe tot parcursul spectacolului pe care ni l-a oferit.
Am ascultat ce-a avut de spus? Bineînțeles, toată lumea a fost atentă, cu toată bunăvoința (fie și numai pentru a pricepe ce se-ntâmplă).
Am reținut că omul e puternic? Fără îndoială, am avut timp să constatăm și să confirmăm faptul că omul, deși rotofei, avea indiscutabil ceva masă musculară pe sub pernuțe (că tot ziceam zilele astea de oameniiii care nu-și curăță vitrina).
Ne-a inspirat teamă? Sigur, poate că nu o teamă înfiorătoare și paralizantă – dar în orice caz ne-a făcut pe toți atenți și defensivi.
I-a redus la tăcere pe puținii flăcăi care se aflau cu noi la masă? Clar, dintre „ai noștri” n-a suflat nici unul nici un cuvânt.
În fine: a rămas în istorie și în memoria colectivă? Garantat! Eu una l-aș recunoaște pe omul ăla oricând dacă l-aș revedea, și pun pariu că situația, precum și personajul, au rămas la fel de viu întipărite în mințile tuturor participanților. Ba chiar, sunt sigură că nu numai eu m-am întors acasă și am povestit tărășenia cu „ursul rusesc”.

Dar bănuiesc că e la fel de clar că efectele astea nu țin loc nici de respect nici de interes serios. Penibilul rămâne penibil, și degeaba s-a dus el acasă satisfăcut în sinea lui că „mamă ce le-a impresionat el pe străinezele alea! l-au sorbit din priviri, iar puținii bărbați de la masă nici n-au îndrăznit să-i zică nimic!”. Nu așa se face accesul într-o castă, nu astea sunt regulile jocului, nu așa se obtine validarea (și, în consecință, acceptarea).

Ce nu pricep eu este cum de eu, particular de la mine de la laptop, văd cu ochiul liber chestiile astea; mai mult, toți oamenii pe care-i cunosc par să fie la fel de bine versați în depistarea și evitarea penibilului – iar oameni hârșâiți în chestiuni grele, probleme importante, servirea patriei, bani, interese strategice, astea… nu par să fie conștienți de asemenea evidențe.

Nici măcar milă nu provoacă.

Lasă un răspuns

