Ca orice om cu bun simț care plănuiește o drumeție, înainte de a mă pleca anul trecut în concediu m-am blindat cu o hartă detaliată, rezistentă și recentă a regiunii Algarve. De pe Amazon, normal – că cine are timp să caște gura prin librării pentru atâta lucru? Ei, și Amazon, de deștept ce e, s-a gândit că iarăși vine vara, iarăși vine concediul, și a început să-mi bage pe gât din nou reclamă contextuală… cu hărți și cărți despre Algarve.
Păi bine bă, ce te face să crezi că aș mai avea nevoie de pliante suplimentare acuma, după ce deja am fost acolo? Și deci, pe cale de consecință, ce te face să crezi că reclama ta are vreun rezultat? Dacă tot deja știi ce am căutat – nu cumva e la fel de simplu să știi și ce am cumpărat deja? Și, în loc să mă plictisești cu oferte inutile, poate mai bine îmi oferi alte opțiuni – nuș’, hărți cu alte locuri însorite de pe la Mediterana, zic și eu.

*

Cum aici e țara YouTube-ului restricționat și parazitat de reclame (recte: țara ad-block-urilor, recte: țara veșnicelor update-uri care nu țin pasul cu găselnițele), am senzația că relatarea noilor găselnițe de a parazita YouTube-ul e un real material narativ consistent pentru oricine nu trăiește în Germania.
Așa că raportez ultima dudă: clipul se întrerupe, pe ecran apare o întrebare cu răspunsuri tip grilă – „Ce reclame ați văzut în ultima vreme pe acest canal?” – „a) la ciment, b) la ulei de motor, c) la energizant, d) nu știu/ nici una din variante”. Evident, singura modalitate de a reveni la clipul dorit e să bifezi o variantă de răspuns. Pe de o parte, nesimțirea mi se pare imensă: nu numai că-ți întrerupe vizionarea, dar te mai și obligă să intri în joc. Pe de altă parte, ceva-mi spune că 99,99% dintre respondenți bifează „nu știu” fără să mai citească întrebarea. Ca mine. :p Ceea ce înseamnă date irelevante, ceea ce înseamnă că – probabil, sper! – moda asta o să dispară așa cum a apărut, pe motiv că nu produce rezultate.

Lasă un răspuns

