Să fie oare posibil că am trăit o epocă de aur și nu ne-am dat seama?

În poza originală de pe CNN, fiecare bulină dezvăluie ce-a ieșit nasol în țara respectivă
În poza originală de pe CNN, fiecare bulină dezvăluie ce-a ieșit nasol în țara respectivă

(Articolul original cu poza: aici). Nu, serios: dacă am trăit o perioadă absolut senzațională și habar n-am avut s-o prețuim la momentul potrivit? Mă refer la armonia din UE, armonie stricată în primă fază prin 2008, la nivel economic – ceea ce a declanșat un tsunami care abia acuma vine peste noi, la nivel politic. Pe bune acuma: dacă în PE au intrat neonaziști, ultranaționaliști – și, mai ales, dobitoci precum Farage ăla… bre, e groasă. Mie una mi se îmbârligă mintea de ce anume țin ăia musai să meargă la Europa din moment ce ei ar prefera ca Europa nici să nu existe. Ce-or să facă? O coaliție pan-europeană a naționaliștilor? Cam cât de absurd ar fi asta?

Ar fi frumos să credem în ciclul teză-antiteză-sinteză, eu însămi sunt convinsă că toate sentimentele și atitudinile oscilează până se stabilizează la o „supă călduță” – sau, poftim, „regresia către medie”. Numai că în situația de față lucrurile durează decenii, iar viața proprie e prea scurtă ca să așteptăm, optimiști, că peste 50 de ani s-or îmbunătăți lucrurile.

Să vedem încotro ne îndreptăm privirile, că poate e cazul să ne făurim un plan B. Așa, petru cazul în care chiar începe să devină (și mai) neplăcut să fii român prin Europa.

Lasă un răspuns

