Ziceam adineauri că încă n-am citit capodopera lui George R. R. Martin – și cu ocazia asta mi-a revenit în prim-plan un năcaz mai vechi: oricât m-ar interesa și mi-aș face timp pentru citit, tot mă țin cumva departe de cărțile voluminoase. Dacă nu mă-nșeală memoria, cred că din liceu nu am mai întreprins asemenea realizări ambițioase. Tot ce sare de 3-400 de pagini deja îmi prilejuiește calcule de oportunitate: dat fiind că nu suport activitățile fără deznodământ (sau mă rog, un soi de closure oarecare) sunt nevoită să cântăresc, onest, dacă am cum să termin ceea ce încep. Și de fiecare dată mi-a tot ieșit că nu.

Asta încă de la Frații Jderi – deși hm, acolo mai e și autorul un factor important în problemă, așa că probabil că nu m-aș înghesui să-l recuperez în vreun viitor previzibil. În schimb mai sunt alte titluri care stau cuminți într-un buzunar imaginar – și, de fiecare dată când mă gândesc la ele sau adaug un titlu nou pe listă, mă zgândăre.

De la Frații Karamazov la Stăpânul Inelelor. De la Capitalul lui Marx la Buddenbrooks. De la, iată, Cântecul despre foc și gheață – la cele 50 de nuanțe de gri (din aceleași motive din care m-am uitat și la Twilight, să n-avem vorbe). De la Divina Comedie și până la 2666-le lui Bolaño.

Să calculez câte mii de pagini înseamnă asta… nici nu m-apuc. Dar nici nu-mi șade bine în stomac ideea că în ritmul ăsta o să le-mping așa, sub scuza lipsei de timp, până la pensie. Sunt dispusă să integrez noile cuceriri ale tehnologiei în viața proprie și să profit de observația că unele lecturi merg mai ușor de pe cititoarele electronice. Să zicem deci că, bazându-mă puternic pe libgen.org (tărâmul tuturor posibilităților) și pe sfântul format .pdf, o să reușesc să elimin câteva titluri de pe listă. Din păcate însă nu pe toate – pentru că, ce să fac?, așa am fost crescută: tot ce s-a scris înainte de 1980 îmi pare incompatibil cu formatul electronic.

Deci? Nu știu. Când or să se alinieze astrele să tai un titlu de pe listă, oi sărbători evenimentul ca pe o mare realizare și o să mă laud cu asta inclusiv aici pe blog. Dacă l-oi mai avea în epoca aia.

Lasă un răspuns

