E și o componentă de PR foarte abilă aici, în faptul că internetul vuiește prin toate colțurile în timpul celor 10 săptămâni din an când rulează Game of Thrones. Unde te-ntorci dai numai de cronici, liste, păreri, analize, compilații, previziuni – și asta pe toate sub-nișele de audiență, de la avizații apretați de la New Yorker la hăhăiala parodiilor de pe College Humor. Să fie bine la toată lumea, cum ar veni.

Dar, ce-i drept, ajută și faptul că serialul e remarcabil. Din ce-am reușit să pun cap la cap până acuma, am impresia că scriitura din cărțile „Cântecului despre foc și gheață” e încă și mai superioară decât producția HBO-ului – dar pe alea încă nu le-am citit, așa că până una-alta filmul își merită timpul. Și pleiada de articole, critici, interviuri de care ziceam adineauri.

Iaca una din apariții: unul din cele ț’șpe interviuri cu autorul – am luat și eu unul la nimereală. Mi-a plăcut în mod special remarca lui R.R. Martin (un tip cu boii acasă, altfel) despre cum se traduce în practică happy-end-ul unui basm: bunăoară finalul de la Stăpânul Inelelor, că regele a fost bun și înțelept și a domnit o sută de ani; bine-bine, da’ ce politică fiscală s-a aplicat în timpul domniei lui? Și ce-a făcut cu minoritarii orci? Chestii de-astea, care coboară fantasma din pom și o constrâng să se transforme în realitate.

Cum ziceam: numa’ bun.

Lasă un răspuns

