Dap, se apropie anunțarea câștigătorilor, așa că mă simt constrânsă să fac pronosticurile așa, fără să am toate temele făcute. Că na: oricâtă bunăvoință, timp și interes aș avea, dacă unele filme pur si simplu nu se găsesc… ei bine, nu am cum să le văd și gata. De unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere.

Partea bună e că, la categoria Cel mai bun documentar, lucrurile stau extrem de simplu:

The Act of Killig. De departe cel mai bun, clar, nici nu-i nevoie să ne mai uităm prin restul categoriei. M-am uitat în realitate și la 20 Feet from Stardom și la The Square și la Cutie and the Boxer – dar chiar nu contează că și alea-s ok. Distanța e de ani-lumină. 100% deci, și m-aș mira un an întreg dacă n-ar câștiga.

Cel mai bun film străin (Vai. Cea mai grea categorie!)

Omar – încă nu l-am văzut. Filmele din Orientul Mijlociu au tot fost însă în ultima vreme foarte apreciate, așa că… chiar dacă nu l-am văzut, deja știu că are minim 50% șanse. Numai pentru că e palestinian.

The Broken Circle Breakdown – Atacă, pe undeva, cam aceeași problemă ca Dallas Buyers Club, deși într-un cu totul alt mod. Pe ăla l-am respectat, la ăsta am plâns. Ce să zic? Închegat, bine jucat, convingător – așa că, chiar dacă nu-s foarte obiectivă, nu cred că-l favorizez prea tare dacă-i dau 90%.

The Great Beauty – Hm. Cred că tuturora le (ne) e greu să explice despre ce anume e vorba în film, oricum: multă frumusețe, pentru toate simțurile. Ambiguitatea asta a filmului, lipsa unui fir narativ clar reprezintă și un avantaj și un dezavantaj în același timp, făcând filmul foarte „european” în ochii americanilor. Plus că americanii se lasă în general foarte ușor vrăjiți de către italieni , așa că 90% șanse reale și pentru ăsta🙂

The Hunt – Greu, dom’le, greu. Și filmul, și departajarea. Filmul redă foarte bine sentimentul de neputință în fața nedreptății, frustrarea și umilința de a nu avea nici un control asupra unei nedreptăți care ți se întâmplă. Foarte puternic film, pe alocuri chiar incomod – și na, regizorul nu-i chiar fitecine. Un 90% lejer.

The Missing Picture – nu l-am văzut încă, deși am auzit de bine. Dar, cum despre școala cinematografică din Cambodgia nu am nici cea mai vagă idee, o să mă abțin de la previziuni.

*

Astea fiind zise… să vedem duminică dacă am avut dreptate. Unii sunt cam de acord cu mine, alții nici pe departe… no. Vedem.

Lasă un răspuns

