Trebuie să recunosc, inspirația ultimelor zile e cam la pământ. De fapt sunt într-un fel de purgatoriu: nici în căruță, nici în teleguță. Oricine s-a ocupat vreodată cu scrisul știe că există zile când n-ai aaaabsolut nimic de comunicat, și zile în care trebuie musai să comunici și aia, și aia, și ailaltă; dar există zile când ai vrea să povestești și aia și ailaltă, nu duci lipsă de idei – dar în schimb nu poți formula un text pe baza acelor idei. Cam așa se prezintă purgatoriul.

Am zis să pun o poză random pentru diversitate vizuală, așa că am căutat „nice picture”. Mi-a returnat poze din Nisa. Cum de m-am așteptat la altceva?

Prin urmare… ce facem când n-avem inspirație? Exact, reciclăm din trecutul Foarfecii, să vedem ce-am mai scris de-a lungul istoriei în data de 21 februarie…

Anul trecut ziceam ceva despre schimbarea de comportament autoimpusă, cu studiu de caz pe problema căsătoriilor. Nu de alta, dar de la o căsătorie din grupul social mă luasem, deși treaba se lasă ilustrată mai bine cu un exemplu de carieră. Când, de exemplu, un șefuleț proaspăt avansat începe să nu mai salute recepționera. Sau nu mai bea cafea de la automatul din bucătărie, cu restul lumii. Chestii de-astea, de om dezorientat: nu știe să facă lucrurile în mod firesc, și atunci le înlocuiește cu imitații a ceea ce a văzut pe la televizor, pe la părinți, pe la alți amici.

Acu doi ani puneam doar o schiță, însă și acuma mi se pare evidentă discrepanța din tablou. Cumva, de la doi puștani de liceu – el cu o tagyiah iar ea cu un hijab – tot nu mă pot aștepta să-i văd hârjonindu-se pe stradă.

Oh! Am și uitat că acu trei ani, pe vremea asta, mă-ntorceam de la Dublin! Ah, ce experiență simpatică și aia! Așa, cu avionul prins la mustață, cu cazarea rezolvată abia la fața locului, cu vremea aia oceanică imposibilă – și în final cu atâtea imagini rămase, până la urmă, prin colțurile memoriei!…

A fost o vreme în viața Foarfecii când am fost extraordinar de prolifică: aveam foarte adesea chiar și 2-3 postări pe zi! Ei bine, vremea asta se-ntâmpla demult, acu 4 ani, și atunci notam pentru posteritate o regulă de ortografie referitoare la scrierea cu un singur „i” (și acuma încă mi se strepezesc dinții când văd agramaticalități de-astea) – și eram încă suficient de proaspătă la locul de muncă de la Politehnică încât să mă mir de lucrurile de prin jur.

Privind la comentariul făcut în 2009, observ cu mare plăcere că lucrurile s-au îmbunătățit. Sexy-Mărioarele au dispărut, încet-încet, din peisajul online – majoritatea a impus ținuta, utilizatorii de rețele sociale au renunțat, câte unul câte unul, la pseudonimele penibile și se prezintă cu numele din buletin (sau măcar cu o versiune cât de cât decentă). E ceva.

6 ani e o grămadă de vreme. Suficientă cât să uiți detalii din chestii altminteri importante. Iaca în felul ăsta mi-am readus în memorie „restaurantul învârtitor” din Trondheim, adică într-un fost turn de televiziune care – exact! – se rotește. Deci perspectivă 360°, un lucru musai de bifat pentru vizitatorii orașului. Privind retrospectiv, aș putea adăuga un hint: eu am fost pe-ntuneric; perspectiva a fost frumoasă, dar Trondheim nu e Las Vegas – așa că data viitoare sigur o să mă duc pe timp de zi. Perspectiva pe fjord sigur e mai spectaculoasă decât niște becuri.

Aprob. Așa e. Proiectele mele sunt ca gazele: ocupă tot volumul de care dispun. Dacă am o lună la dispoziție, și o singură treabă de făcut, atunci voi face treaba respectivă fără îndoială. Dar dacă am 3 treburi, sau 5 treburi, sigur o să le fac cumva pe toate.

În fine, la începutul lui 2006 trebuie să acceptăm și să înțelegem că Foarfeca era încă la început, așa că scria rar, puțin și codificat. Drept urmare cel mai apropiat articol este cel din data de 25 februarie care pune o singură întrebare (și aia retorică): „de ce doar o săptămână?” – cu aluzia la vacanța intersemestrială și la faptul că pare prea surtă. Subtil, nu?😀

Lasă un răspuns

