A doua filtrare: rezultate

Aaaa-șaaa. Am zis că facem o triere a destinațiilor după a) suprafață [adică dacă merită să ieși din casă pentru atâta lucru], și b) după accesibilitate, să nu mori înainte de a ajunge. Cu mențiunea că țările mici mai au o șansă dacă au un vecin mai mare și mai frecventabil [ca să iasă de-un turneu internațional, dacă e].

Am făcut mai întâi trierea după criteriile astea – și na: cu a) n-am avut probleme, dar cu b) am avut niște muncă de cercetare serioasă. Până la urmă am conchis că trăim într-o lume interconectată și că, pentru un buzunar rezonabil, orice destinație este accesibilă într-un timp acceptabil. În schimb prin Africa accesibilitatea ține de siguranță: din Gana în Togo trebuie să treci granița pe jos și să te prezinți la vreo 10 vămi militare. Deci săracu Togo pierde puncte pe partea asta, nu mai e candidat la podium. Și încă ceva: am șlefuit nițel selecția anterioară, că nu-mi făcusem temele prea bine și mai trebuiau eliminate niste țări pe motive de conflicte/ instabilitate/ tensiuni.

Dar, ce să mai tura-vura, iată clasamentul:

Screenshot-6Și acuma repede și-o observație suplimentară: după ce am eliminat binar țările prea mici și pe alea inaccesibile, a trebuit să departajez nițel și ceea ce mi-a rămas: am căutat să văd ce anume a fi de făcut/ văzut îin țara respectivă. Să fie interesant, să fie mai puțin mainstream, o cultură străveche și/sau de o natură notabilă au fost plusuri indiscutabile. Influența vestică e cu schepsis: prea multă descalifică orice destinație în clasamentul nostru, prea puțină… o well, face călătoria dezagreabilă. Deci aicea am folosit flerul personal, cred că le-am nimerit. N-o să dau acuma explicații pentru fiecare decizie în parte – dar, dacă cineva e interesat, să viziteze paginile de wikitravel ale țărilor notate cu punctaj maxim (4) și o să se prindă pe unde bat.

În episodul următor (și ultimul din serie) anunțăm câștigătorul și tragem concluziile.

Un gând despre “Unde călătorim ca să fim cool: studiu. Partea a treia (II)

Lasă un răspuns

