Perioada asta de mijloc de ianuarie e o perioadă specială, destul de anonimă. Dă sentimentul de „clocitoare”, de stadiul de cocon în care stă larva cuminte până poate prinde, din nou, aripi. Mda, și nici n-am ținut musai s-o formulez așa de poetic. Atâta-i că un nou episod retrospectiv pică numa’ bine în momentul ăsta:

Poză random, pentru diversitate vizuală

Acum un an mă legam de documentarele despre servicii secrete. Mi se par bullshit la puterea a treia, indiferent dacă-s despre CIA, Serviciul Britanic sau cel din Israel (văzui că există și așa ceva). Agathe Christie și Arthur Conan Doyle au născocit chestii de n’șpe ori mai verosimile decât ceea ce povestesc ăia prin documentarele alea (apropos, ați văzut că a început sezonul 3 din Sherlock? :D)

Cu dilema povestită acu doi ani m-am mai confruntat între timp, și tot nu i-am dat de cap: tot nu știu dacă e bine să-i arăt unei persoane că nu-mi place de ea. Dar în schimb am ajuns la concluzia că e eficient și util. Mai ales dacă sentimentul pare reciproc. Nu de alta, dar buna dispoziție e uneori fragilă, cu resurse puține – iar viața e prea scurtă ca să ne-o pierdem cu răhățișuri evitabile. MAI ALES dacă nici persoana vizată nu ne place în mod deosebit.

La începutul lui 2011 mă luam de modelul hipstărului-bucătar. Picătura care umplea paharul și mă determina să scriu postarea aia era… tam-tam-tam!: șeful meu de-atunci. Na, după 3 ani de zile îmi permit să divulg. De atunci și până acuma am mai cunoscut un milion de dintr-ăștia, și încă nu mi s-au schimbat sentimentele. Oameni care n-au nici cea mai vagă idee de bucătăreală, dar s-au prins ei că e ușor să impresionezi dacă faci combinații deșucheate, cu condimente rare, și cu nume exotice. Salată de rucola cu cartofi dulci, curry și anason, și cu dressing de limette cu ulei de migdale. Poftim: am inventat și eu o rețetă, aci pe loc – și posibil chiar să fie mai gustoasă decât multe țepe cu care m-am intersectat.

Au fost vremuri în istoria Foarfecii când mai scria și câte două articole pe zi! Acu 4 ani, de exemplu, discutam problema cu ultrasecurizarea aeroporturilor, dar și diversitatea inutilă a carnețelelor de buzunar – exact acea diversitate care se agită să satisfacă toate capriciile, lasând de izbeliște exact pe clienții care vor ceva simplu și normal. Ca la blugi, ca la pantofi: cu greu mai găsești ceva ne-fistichiu. În fine, legat de ultrasecurizarea avioanelor: îmi place relaxarea asta tacită a regulilor cu bagajele. Acu 7-10 ani ar fi fost de neconceput să mă pot urca în avion cu o piersică sau cu un sandviș în poșetă. Acuma nu se mai uită nici dracu. Presupun, deci, că e o chestiune de timp până o să pot să beau și apă când mi-o fi sete.

Mamă, da’ mă surprind singură cu ce idei îmi mai trec prin cap: în 2009 lansam ipoteza cum că femeile purtătoare de batic și-ar alege culoarea baticului în ton cu culoarea naturală a părului. Cam la mintea cocoșului observația, mi se pare mie acuma, dar justă.

În ianuarie 2008 Foarfeca o terminase cu blogul. Sanchi. Era în perioada aia de vreo 2 luni de pauză. Așa că, din memorie: la începutul lui 2008 intram în forță în presesiunel fusesem la Praga de Revelion, mă pregăteam să merg în Norvegia. Deci mergea binișor.

În 2007 (o să mă mir fără sfârșit de cât de repede trece timpul) comentam despre Milan Kundera și cartea lui, „Identitate”. Din păcate a fost o dragoste scurtă între noi („Identitate” fiind prima lui carte pe care o citisem), am mai încercat ulterior 1 sau 2 și nu m-au mai prins.

Și, în fine: la începutul lui 2006 încă nu făceam mare lucru. Fusesem la Sighișoara și-mi făceam o notă mentală cu privire la viața cu ciocolată amăruie.

Lasă un răspuns

