Unde călătorim ca să fim cool: studiu. Partea a doua (V)

Iaca veni și rândul Africii în studiul nostru aici de față. Care Africa… o fie ea mare și plină de țări, dar se dovedește a fi destul de abordabilă.

S-o luăm cu începutul: după cum ne-am obișnuit, primele descalificate sunt țările prea de tot turistice. Africa de Sud, pentru că tot melteanul a fost la vânătoare de lei pe-acolo și s-a întors cu un poster cu Morgan Freeman. Egiptul… nici nu mai trebuie să explic de ce pică. N-ai impresionat pe nimeni dacă te prezinți cu o poză la piramide. Unde mai pui că în ultima vreme nici nu mai e o țară așa de stabilă.

afoutl-banalAl doilea criteriu de descalificare e coolness-ul. La asta se califică din păcate numai o singură țară: Marocul. Una, dar bună: tot hipsterul deprimat de iarna lungă de Berlin își ia după Revelion bilet spre Marakkesh. Deci nu ne coafează.

afoutl-banal-coolPartea cu adevărat serioasă în ceea ce privește Africa este… o well, instabilitatea și războaiele. În harta de mai jos am impresia că am făcut harcea-parcea mai bine de jumătate de continent: din Tunisia până în D.R. Congo, din Somalia până în Sahara de Vest, totul e măcinat de războaie. Sigur: În afară de ce-am hașurat eu mai sunt și alte țări în care pândesc diverse pericole reale – dar eu le-am luat riguros doar pe cele care figurează cu avertisment de călătorie pe wikitravel.

afoutl-banal-cool-warIată cum – harșt! – am descalificat mai bine de jumătate din suprafața continentului. Mai rămân însă destule țări – și nici un editor serios n-ar accepta o listă atât de lungă de publicat într-un articol. Ar fi boring pentru orice cititor. Așa că o să spunem că ne rămân în cursă următoarele destinații: (și dup-aia le mai filtrăm o dată, individual, în etapa următoare)

  • coasta de Vest a Africii, de la Mauritania până la Benin;
  • zona ecuatorial-vestică (Congo, Gabon, Guineea Ecuatorială);
  • zona subecuatorială, de savană, de la Angola până la Mozambic;
  • coasta de Est minus Somalia;
  • și, în fine, Madagascar.

Mda, știu: e mult, că-i mare. Dar îi dăm de cap cu ocazia viitoare

Lasă un răspuns

