Internetul german se dovedeşte, încă o dată şi fără echivoc, varză. În gările germane primeşti o dată pe zi, per IP, câte 30min de wireless gratis. Sună cam slăbuţ, iar în realitate este încă şi mai prost: semnalul e firav, n-are decât o singură linuţă, şi dispare intimidat imediat ce apare, bâzâind, următorul tren pe peron. După care nu se mai reconctează, că deja ţi-ai accesat porţia.

EuroCity-ul cu care se prezintă ungurii pe ruta Berlin-Budapesta e destul de sărăcuţ şi de prăfuit, dacă mă-ntreabă cineva. Iar compartimentele sunt de jucărie, pentru copii: merg cam 3 oameni pe 6 locuri.

Am elaborat un ghid al călătorului de cursă lungă. Mai urmează să-l editez, şi-l public aici săptămâna viitoare.

Am văzut pentru prima dată Cehia aşa, ca lumea, de la Vest la Est, pe timp de zi. (Mă rog, faptul că a fost pe timp de zi n-a ajutat semnificativ, că la 13:30 era o pâclă de nu puteam citi decât la geamul compartimentului.) Faină ţară, mai ales partea de vest/nord-vest, aia cu munţii, Boemia.

Acu 4 ani, la intrarea în gara Keleti din Budapesta, era un ditamai şantierul, se construia o staţie de metrou. Ei bine, miercuri seara am avut un deja-vu: aceleaşi maşinării, aceleaşi garduri, aceleaşi pasarele ocolitoare.

O treabă românească va fi mereu o treabă românească. Cursa cu microbuzul de la Budapesta spre Cluj: şoferul, un puştan de 20 de ani, high pe energizante şi cafele, care „bagă” pe şosele fără nici o jenă (un şofer deosebit de bun, dacă n-ar fi şi deosebit de agresiv). Mă-ntreabă de 2 ori dacă sunt sigură că vreau bilet. După care înţeleg şi de ce era cursa asta cu o oră mai lungă decât toate celelalte: am ocolit din răsputeri orice autostradă. Nimic nu-i mai frumos decât să mai storci nişte bani din hârtii. Per ansamblu însă, cumva, simpatic.

În Cluj, la 4.30 dimineaţa, eşti în plus. Până şi sala de aşteptare a autogării deschide abia de la 5. Aşa se face că am făcut o plimbare spontană până-n centru şi-napoi – nu de alta, dar la cele -7 grade nu era indicat să mă opresc din mişcare. Faină catedrala şi piaţa de la Matiaş, la ora aia liniştită a dimineţii.

Frumoasă Transilvania. Şi iarna.

Tehnologia ne îmbogăţeşte viaţa, suntem nişte dumnezei cu Google şi Wikipedia la cheremul smartfonului din buzunar – şi totuşi… Discuţie între două studente în tren, boboace mediciniste:

Una: Băi, care-i diferenţa dintre cafeină şi cofeină?

Celaltă: Nu ştiu… eixstă o diferenţă?

Prima: Păi eu am auzit ceva că cafeina se găseşte în cafia, iar cofeina e ceea ce provoacă dependenţă.

Cealaltă: Serios? Hm… atunci înseamnă că cafeaua conţine şi cofeină şi cafeină?

Am zis că erau mediciniste, nu?

*

Concluzia? Excelentă decizie. La capitolul operaţional a mers totul strună, eu am fost echipată cu tot ceea ce mi-a fost necesar pentru confort şi plăcere… ce să zic? Recomand oricui are timp la dispoziţie.

Lasă un răspuns

