Cumperi de pe Amazon haine. Pentru că a) sunt semnificativ mai ieftine față de aceeași marfă în magazin, și b) pentru că poți să-ți iei un pulovăr din 3 click-uri pe smartfon, în drum spre muncă, sau seara târziu, înainte să te bagi la un film. Singurul punct slab față de cumpăratul la magazin e faptul că articolul apare la ușă abia peste vreo 2 zile. Per ansamblu însă Amazon (și celelalte magazine online) sunt un câștig detașat, nu cred că mai e nevoie de argumente.

Mai există însă un dezavantaj (și pentru asta m-am legat exclusiv de haine), și anume partea cu probatul. În afară de cazul în care cunoști exact marca de la care cumperi, și deci știi exact care mărime îți vine și cum anume… te cam arunci în necunoscut. De fapt, ai totuși niște opțiuni: poți să plasezi comanda „din ochi”, probezi când ajunge, și dacă nu-ți place o trimiți înapoi; poți să comanzi toate mărimile pe care le suspectezi că s-ar potrivi, probezi când ajung, și reții articolul cel mai bun; SAU îți miști dosul până la magazin, probezi ceea ce te interesează, și dup-aia cumperi de pe net.

Știu că am scris două paragrafe fără să comunic nimic nou sau deosebit, dar trebuia construit contextul. Nu e nici o filosofie să ne dăm seama că gestul ăsta din urmă, mersul la magazin și probatul, e cam… na… nu-i tocmai frumos față de magazin. Și nu plâng de mila magazinului, dar mă gândesc la săracii vânzători: îi alergi să-ți caute culoarea care știi tu (de pe Amazon) că mai lipsește din raft, de la cabină îi trimiți să-ți aducă o altă mărime… și la sfârșit îi lași cu ochii-n soare. De altfel, cine mai locuieștie part-time pe net nu se poate să nu fi citit/ văzut/ prins din zbor vreo plângere de la vânzători pe tema asta.

Așa că… de ce să nu a apărut încă un magazin de probare©®™? Adică un magazin fără depozit, doar cu ofertele actuale ale mărcilor de haine, disponibile însă musai în toate mărimile și culorile. Și o cabină de probă, și alături un calculator conectat la net, încât să plaseze clientul comanda pe Amazon atunci când s-a hotărât ce-i vine. Ce-i drept, genul ăsta de „magazin de prezentare” s-ar adresa numai sub-nișei acelora care sunt dispuși să iasă din casă înainte să facă investiția. Atunci poate că ar avea mai mult sens un „magazin de probare” la mărfuri mai scumpe, pentru care oamenii chiar sunt dispuși să facă un drum până-n centru? Sau de încălțăminte?

Zic și eu, nu dau cu parul – dar zău că nu mi-e clar de ce nu e ăsta încă modelul standard de shopping…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s