Am găsit titlul ăsta pe reddit, și zic să dau click, să văd cum tratează Forbes situația din Ucraina. În fond, titlul prezintă fapta ca și încheiată: „Ukraine Moves to Join EU in Russia Snub” – adicătelea că Ucraina se alătură Uniunii Europene ca un afront adus Rusiei. (să zicem, traducere aproximativă). Deci dacă Forbes zice asta, hai c-or avea ei niște surse: repede cu click-ul, zic. Dar încă înainte de a citi articolul îmi sare în ochi data acestuia:

Screenshot

 

Decembrie, întâi – pasămite. Păi stai oleacă, mi s-a îmbârligat memoria. Parcă încă ieri auzeam la BBC că protestatarii încă se adună, nu? Și că, mă rog, căderea Guvernului ucrainean e o chestiune de timp, și că… în fine, e nasol în Kiev. Deci nici pomeneală încă de schimbarea direcției, de răzgândire, de remediere a boacănei! Iar întâi decembrie e deja „săptămâna trecută”! Mai mult: HotNews ne informa adineauri că în Kiev procurorii somează universitatea să le furnizeze listele cu profesori și studenți care au absentat de la cursuri și au mers la proteste. Deci… nici ca formă, nici ca fond nu există nici o apropiere de UE, metodele sovietice de zdrobire a criticilor încă se aplică așa, ca la carte – tradiția e menținută vie.

Eu înțeleg că vesticilor tare le-ar plăcea să aibă mai mult succes mișcările din Ucraina, da’ nici să dezinformeze așa, cu ață albă, nu-i frumos. Tocmai la Forbes, care, vorba aia…

Lasă un răspuns

