Am avut parte de un duș rece ca gheața. Un contact cu realitatea românească. M-a zgâlțâit.

Mi-a picat sub nas absolut întâmplător o ediție relativ veche a emisiunii „România în direct”, din 23 aprilie 2013, cu întrebarea dacă cuplurile homosexuale ar trebui să aibă dreptul de a înfia copii (se poate găsi aici).

Ponderea și intensitatea reacțiilor bigote, asta m-a zgâlțâit. Cantitatea de dogmă, lipsa de informație – și atacarea, „berbecește”, a temei din față. Și verbalizarea agitată, intransigentă, pe un ton ridicat vestind primejdie. Beznă prin capete, „patru picioare bine, două picioare rău”. A fost inclusiv unul care s-a ofuscat că mvai, cum de ați abordat o asemenea temă scârboasă în ziua de Sfântu’ Nuș’care (am uitat pe care-l pomenise).

Știam că România e ultra-homofobă, dar contactul cu realitatea a fost o experiență. Pe cât îmi place mie discuția argumentată, pe-atât mi se taie filmul când apare-n scenă intransigența de goriloi cu bâta în mână.

Lasă un răspuns

