Mă mai vizitează impulsul, din când în când, de a le arăta părinților cine știe ce minune pe internet. C-o fi un articol, c-o fi o sursă de informații (wikipedia, în speță),  sau cine știe ce infografic – și mă lovesc de faptul că e-n engleză. Ai mei nu știu engleză, așa că, dacă e ceva important, trebuie să caut surse echivalente, dar în franceză. Și, cum internetul francofon e mult mai mic decât cel englez (de fapt: orice alt internet e incomparabil mai mic față de cel în engleză), de obicei cam aici se înfundă și căutările mele. Pentru că, ce să faci?, de exemplu în materie de jurnale medicale serioase… raportul e de 8765:1. Raportul de publicații științifice relevante – iarăsi, vreo 56876:1. Și tot așa.

Drept pentru care am ajuns la concluzia că, în zilele noastre, dacă nu știi engleză… n-ai acces la o felie foarte mare de informații din lumea de azi. Statisticile zic că 55,5% din conținutul internetic e în engleză. Pe locul doi, cu 6,2% vine conținutul în rusă. Mă rog: mă-ntreb cum de nu e cel de limbă chineză sau coreeană pe locul doi, da-n fine.

În concluzie: felia aia foarte mare e mai bine de jumătate din tot internetul. De reținut, zic…

Lasă un răspuns

