Mă amuzam zilele astea de povestea cu fetița blondă găsită în tabăra aia de țigani din Grecia. Mai precis, mă amuzam de frăsuiala și ocoalele cu care relatau știrea cei de la BBC. Știrea, în limbaj direct, ar fi trebuit să sune ca o axiomă: polițiștii au găsit o fetiță blondă într-o tabără de țigani, și au predat-o organizațiilor competente. Nu e nevoie de argumentări sau explicații ale motivelor acestui eveniment. Ce, nu-i limpede ca lumina zilei cam de ce or fi săltat-o polițiștii pe copilă? Dar nu, BBC-ul a dat-o pe după gard, pe după șură, că să vezi ca probele ADN, că certificatul de naștere fals, c-o fi, c-o păți.

Sigur, dincolo de cleveteala mea aici pe blog, evident că nu există abateri de la ținuta jurnalistică, și evident că cei de la BBC au procedat corect. Dar na: rămâne, totuși, o sursă de amuzament în tot efortul lor.

Altfel, stau și mă uit la poza „făptașilor”. El: rupt din soare, mânca-l-ar mama de frumos, respiră inteligență de peste 60. Nici ea probabil că nu-i mai brează, din moment ce preluarea unei fetițe blonde i s-a părut o idee acceptabilă.

Iar dincolo de poză, mie știrea asta mi-a reactivat o nedumerire mai veche. Cică pentru toți cei 14 copii declarați cu acte false, cuplul primea lunar cam 2500€ de la stat (alocații, gen). Bă, 2500€ e o sumă mai mult decât decentă pentru un cuplu, fie el și cu câțiva copii. 2500€ pe lună, în Grecia, ajung unei familii să trăiască decent, într-un apartament modest, fără mari pretenții, dar cu tot ce le trebuie, inclusiv mașină. E clar că ăștia doi n-aveau cum să fie eligibili, în acte, pentru o chirie sau pentru un credit – așa că, vrând nevrând tot în tabăra de țigani au rămas. Unde, culmea, rămân cu și mai mulți bani, fiindcă scapă de chirie, impozite, etc. Și atunci eu tot mă-ntreb: pe ce se duc atâția bani? Cum este (fizic) posibil să mănânci de 2500 de euro pe lună? Că ceva-mi zice că n-au dat parizerul pe homar între timp.

2 gânduri despre “Rezultatul împerecherii frumuseții cu inteligența

    1. Sunt sigură!
      De fapt, dacă omul a făcut vreodată cine știe ce fărădelegi, atunci cred că mesajul de tricou e responsabil pentru ele!

Lasă un răspuns

