Că suntem ecologiști, că nu prea avem inspirație, și în general ne place să reciclăm fără vreun motiv anume. Plus: e bună la casa omului o recapitulare periodică, să revină în prim-plan chestii uitate. Iar data de 1 octombrie e de multe ori asociată cu începuturi noi, deci sigur sunt chestii interesante de găsit prin arhivă.

Acu un an începeam un nou capitol. Zi de luni, data de întâi, schimbam locuința, treceam la un job nou. A fost un moment important, cu efecte pe toate planurile.

În 2011 povesteam despre un experiment psihologic la care participasem, legat de muzică. Iar apoi mă lansam într-o discuție interminabilă despre substanța, sensul și esența psihologiei muzicii. Da’n principiu sunt acuma încă și mai tare de părere că muzica e bună ea așa, în sine, la provocarea unor trăiri plăcute – dar este de 1000 de ori mai eficientă dacă vine la pachet cu niște amintiri ale unor experiențe intense. Cu alte cuvinte: dacă ai vibrat vreodată la o piesă anume, atunci chiar și peste mulți ani piesa aia o să-ți aducă măcar un zâmbet pe față. Prin comparație, o piesă nouă, oricât ar fi de frumoasă, nu garantează acea încălzire automată.

Apropape că uitasem că m-a frapat să văd cum lumea de pe meleagurile astea merge, regulat și de bunăvoie, la bibliotecă. Am văzut specimene de toate felurile, clase de elevi făcând temele, studenți în sesiune, imigranți învățând germana, curioși, bătrâni, tineri, bunici cu nepoți, cupluri cu copii, oameni bine îmbrăcați, oameni prost îmbrăcați, oameni ciudat îmbrăcați, oameni care citesc presa, oameni care citesc tratate științifice, oameni care citesc hărți astrologice. Și uneori se poate întâmpla chiar să nu găsești, efectiv, loc la bibliotecă!

În 2009 începeam, de asemenea, un nou capitol. Umblam după cazare și-mi dădeam seama că mă mișcasem cam încet, iar cine nu s-a trezit devreme… rămâne cu resturile de la masă. Allee der Kosmonauten a fost, în orice caz, un capitol special: acuma mă uit cu drag în urmă, dar la vremea aia a fost destul de greu. Noroc că, fiind în oraș nou, sistem nou, țară nouă… aveam suficiente preocupări încât să nu simt izolarea.

Mrh, în 2008 aparent nu eram încă la școală în prima zi, că eram în Slovacia la un curs BEST. Între noi fie vorba, am învățat mai multă energetică în cursul ăla de două săptămâni, decât în tot anul 5 de facultate – și nu numai energetică. A fost și aia o experiență cu multe învățăminte. Multe amintiri – din păcate finalul e dominat de amintirea clară a mutrei controlorului din ultimul tren maghiar, care vroia să mă dea jos pentru că îmi găsise un nod în papură. Menționez că n-am nici un fel de trebă cu etnia omului – dar îi țin minte figura așa, pentru cazul în care îl revăd și am ocazia să-i pun piedică pe scări.

Hhaha, aparent nici în 2007 n-am fost în prima zi la facultate, că mă nimeream prin Istanbul! Am mai fost eu de multe ori entuziasmată în viața mea, dar, cum se spune, „prima dată nu se uită”. Iar Istanbul a fost prima descoperire extraordinară în domeniul locurilor de văzut în viața asta. Cred că i-am făcut, ulterior, publicitate gratis pe toate gardurile.

În 2006, care mereu pare cândva prin cuaternar, mă ocupam cu Max Frisch. Ciudat punct de vedere, nu l-am mai văzut demult. Oricum la momentul ăla încă scriam destul de codificat, deci nu am de unde să știu cu ce prilej am ajuns să apelez la părerile lui Max Frisch. Da-n orice caz: e de gândit. Pe de altă parte mă-ntreb serios dacă oi mai fi fost vreodată la vreo deschidere de an universitar. În afară de anul 1, evident, că tot bobocu’ entuziast se pune la cămașă și merge la universitate pe 1 octombrie. De fapt, numai bobocu’ entuziast se pune la cămașă și merge la universitate pe 1 octombrie :p

Lasă un răspuns

