Mă leg și eu, cu întârziere, de zicerile proaspătului papă cu privire avorturi și homosexuali, respectiv poziția („obsesia”) Bisericii Catolice față de treburile astea. Și de fapt nu mă refer numai la asta, mă refer la toate declarațiile pe care le-a făcut Francisc I de când e papă – ba chiar și la acțiunile sale, mai ales refuzul fățiș de confort, opulență, ceremonie.

După cum se observă, noul papă e într-o coliziune evidentă cu predecesorul său. Dar, dacă ne gândim bine, pe vremea când Benedict al XVI-lea era pontif, ăstalalt exista și funcționa pe undeva prin lume, ba chiar ocupând oareșce rang în Biserică. Ceea ce mă face să mă-ntreb: fiind în poziția de episcop, cu obligația de ascultare și slujire a cuvântului de la Vatican… oare de câte ori o fi clătinat din cap, și-o fi mușcat limba și și-o fi cusut buzele în decursul ultimilor 8 ani? Nu de alta, dar acuma i se văd cu adevărat opiniile, ceea ce înseamnă că a fost o lungă perioadă de timp în dezacord major cu conducerea căreia trebuia să i se supună, nu?

Păi și…? Și nimica, mă amuză doar. Și-aș fi mega curioasă să știu ce ar avea de replicat Ratzinger la toată întoarcerea asta de situație.

Lasă un răspuns

