Ia să-mi bârfesc nițel colegii

Și-așa nu mă citesc, și oricum la un moment dat tot îi voi părăsi pentru totdeauna… Plus, ca tip uman sunt unii foarte reprezentativi, prin urmare utili în peisajul foarfecii. Așa că azi: despre colega contabilă.

Deși mi-e greu să numesc „colegă” o tipă pe care, în mod normal, aș caracteriza-o drept „baborniță” – da-n fine: șefă nu mi-e, subalternă nu-mi e, s-o lăsăm să fie colegă. La prima vedere e o femeie la locul ei, tăcută, riguroasă, zâmbitorare, chiar destul de cochetă – și, în general, o prezență plăcută.

Până deschide gura.

Anul trecut am avut o prezentare, iar la sfârșitul prezentării am adus o prăjitură. Că așa e obiceiul locului. Prăjitura am făcut-o în fosta locuință și, pentru cantitatea de compoziție pe care o aveam, și având la dispoziție vesela nu-tocmai-specializată cel mai bine se potrivea ca dimensiuni un vas mare și pătrat de Jena. Prăjitura a ieșit bine, prezentarea a ieșit bine – dar, la momentul final când am pus tava pe masă, a căzut din cer replica: „Vai, cum?, în vas de Jena?! Eu credeam că în vasele de Jena se fac numai sufleuri!”. Ei, cam atunci am avansat-o și eu pe ea la rangul de „baborniță”.

Zilele astea în schimb a mai venit cu o perlă, și de data asta e chiar una mare de tot. A venit la masă tăt agitată să ne comunice o treabă pe care tocmai ce-o aflase. Și anume că dom’le!, șunca de Parma, Prosciutto?, șunca aia tipic italiană? – ceea ce se găsește în comerț aici în Germania e făcută din carne de la porci din Cehia! Doamne, ce năzdrăvănie, nimic nu mai provine de unde ar trebui, est-europenii ăștia ieftini iau și strică tot! [asta am adăugat eu de la mine, ca notă de subsol în atitudinea generală]

Deci: baborință. Ar fi distractiv dacă n-ar fi trist…

Lasă un răspuns

