La ce-ți trăbă?

Există atitudinea, foarte larg răspândită, de „La ce-mi folosesc mie toate tâmpeniile pe care ni le predă la școală?” – respectiv, „Am învățat la școală tot felul de tâmpenii inutile – Și? La ce mi-au folosit în viață?”.

Am mai vorbit despre asta – dar, surprinzător, nu mi-a venit în cap o anumită comparație în legătură cu sportul. Observând un fotbalist (na: să vorbim la un nivel accesibil publicului-țintă) ne-am putea gândi că tot ce trebuie să știe este să alerge repede, să alerge mult, să nimerească poarta… și… mă rog, să știe să cadă. Deci la ce i-ar mai folosi să știe și flotări? Pentru ce să mai facă și șpagat? Nu s-ar putea lipsi de abdomene? Și totuși le face – din ce-am văzut eu pe la televizor.

Asta așa, în sprijinul ideii celeilalte: de a învăța de peste tot câte orice, că orice este interesant și în final util, fie și ca o contribuție indirectă la un ceva mai mare.

Lasă un răspuns

