EU28-2013_European_Union_map_enlargement.svgMă bucur sincer pentru croați că în sfârșit intră în Uniunea Europeană. Mi se pare că o merită de mult – mai ales pentru spiritul de hei-rup colectiv cu care s-au străduit să-și pună țara pe picioare. Croația în UE mi se pare o normalitate (mă rog, și o bucurie turistică), iar croații, și-așa destul de mândri în general, acuma merită să se simtă și mai mândri de ce-au izbutit.

Mi s-ar părea o normalitate și ca restul țărilor din fosta Iugoslavie să fie în UE. Sigur, fiecare o avea încă bubele ei – dar… nu știu cum să spun… Văzând din ce în ce mai bine ce colcăie prin sistemul din România… mă-ntreb cât de mult-mai-rău ar putea fi la ei. Că vorbim aici de o diferență majoră, venită din atitudine: „să ni se dea, să ni se facă” – versus „hai să muncim ca să avem”. Nu am fost încă în nici una din țările fostei Iugoslavii, însă am cunoscut cetățeni din toate: albanezi, kosovari, bosniaci, croați, sloveni, macedoni, muntenegreni. Nu mai zic de sârbi. Și de aici am tras concluzia cu privire la diferența de atitudine.

Așa că no: puțin entuziasm nu strică, iar exercițiul unei admirații sincere nu împuținează pe nimeni. Îmi caut ocazii pentru un turneu prin zonă.

2 gânduri despre “Notând în calendar

Lasă un răspuns

