… Că tot mă refeream la America și la educația americană: ce bine că nu m-am născut acolo. Uite de-asta:

Adică, tradus: Cele 4 cuartile reprezintă împărțirea populației pe 4 categorii de venituri – cei săraci, clasa mijlocie, cei bogați, respectiv „Top SES quartile”, care sunt cei mai bogați dintre cei mai bogați. Iar pe axa orizontală avem calitatea universităților, măsurată în competitivitate. Alea de la „Most competitive” trebuie să fie Princeton-Yale-Harvard. Probabil.

Am mai zis pe-aici cât de mare e problema pe care o am cu sistemul universitar american? Și cu faptul că banul face selecția, fără nici o urmă de meritocrație? Că mă frustrează să știu că sunt ‘jdemii de locuri ocupate de pipițe cu bani, care fac facultatea fără intenții de carieră, ci devin casnice după absolvire? Că un sistem în care educația e un serviciu, în care, ca student, primești atâta cât ai plătit – respectiv, ca profesor, ești obligat să livrezi pentru banii primiți – sigur-sigur nu poate avea nimic bun?

Mai sunt vreo 3000 de aspecte ale problemei, dar mai bine o las așa. Ce mă bucur că nu trăiesc în America.

 

Lasă un răspuns

