O nouă meserie

Nu mai știu pe unde am citit (sau am auzit) tematizarea noii abordări în medicină, cum că acuma, mai ales în țările „civilizate”, doctorul nu-ți mai prescrie un tratament, ci îți propune mai multe variante. Ți le expune, îți indică avantajele și dezavantajele fiecărei metode de tratament, și te lasă pe tine să alegi. (La naiba, posibil să fi pus inclusiv aici ca material de lectură textul cu pricina, și să nu-mi aduc aminte – bine totuși că nu scleroza mea e obiectul acestei postări). Și – în contextul expus – se atrage atenția că uite cum s-au deresponsabilizat medicii, cum îți lasă ție, un neavizat, povara alegerii unor chestii de care tu habar nu ai, în loc să facă el, medicul alegerea pentru tine, că de-aia a făcut decenii de școală și specializare – adică să-și facă meseria la nivelul ei primordial și originar.

Asta a produs la mine o nouă idee: să nu se condamne medicii care nu-și asumă responsabilitatea. Nu. Să nu fie obligat nimeni să preia mai multă răspundere decât are chef. Numai să se delimiteze între ăia care prescriu un tratament, și ăia care propun un tratament. Adică să rămână într-o tabără medicii, iar în rest să avem… consultanți medicali. Cum ar fi asta? N-ar fi mai cinstit?

2 gânduri despre „O nouă meserie

    1. Băi, să știi. Am atâtea întâmplări în familie cu efectele unor doctori incompetenți… încât nu știu ce e mai rău: un doctor care lasă tratamentul la latitudinea mea, sau un doctor care prescrie, autoritar, un tratament greșit.

Lasă un răspuns

