Ce-am mai învățat

Cică „regresia către medie” (mă rog, am tradus și eu cum m-am priceput) se aplică perfect și în privința performanței oamenilor: adică toți tindem către mediocritate.

Cu exemplul ilustrativ al clasei în care  profesorul mai adesea taxează o greșeală decât să laude o reușită, bazându-se pe intuiția (experiența) că de obicei copiii, când sunt lăudați, încep să facă greșeli. „Se emoționează”, cum ar veni. Or faptul ăsta nu ar face decât să demonstreze teoria: copilul, bâlbâindu-se, revine în banda mediană după ce a avut un moment de excelență. La fel și cu ăia care greșesc: și ăia, corectându-se, nu fac decât să revină în zona medie a performanței. (A se lua exemplul la nivel metaforic, ok?)

Mno. Mi s-a părut interesant. De la Daniel Kahneman citire. Un tip interesant în orice caz.

Lasă un răspuns

