Remember

„Calmitate” – prima oară am auzit cuvântul ăsta la Costi Ioniță, acu vreo… 10 ani?, fiindu-i retransmis un interviu pe la Cronica Cârcotașilor. Evident, la ‘șto – în ideea de a face puțină distracție pe tema „agramaticalităților” cu care opera omul. „Agramaticalități” fiind, apropo, tot marcă înregistrată de la Costi Ioniță. Ce să fac? Urmăream cu destul intreres emisiunea [era și în vogă], iar anumite lucruri mi-au rămas întipărite în memorie.

Nu atât în memoria activă, cât în cea pasivă: mi-am adus aminte de interviul respectiv și inclusiv de cămașa lui Costi Ioniță din acel interviu atunci când am auzit, zilele trecute, pe cineva folosind cuvântul „calmitate”. Și astfel, revenind cu gândul la ceea ce fusese odată „Cronicuța”, mi-am dat seama că măi!, acu 10-11 ani încă era un prilej de miștouri folosirea incorectă a limbii române. Încă era taxată bâlbâiala, încă era persiflat dezacordul, încă se dădea importanță diferenței dintre „care” și „pe care”. Mai mult de-atât: era subiect de discuție între elevi, a doua zi, fiecare exprimare nefericită. În fiecare joi se râdea la școală repetând glumele cârcotașilor și imitând vreun lache agramat.

Ce vremuri! Mă simt ca și cum aș face apologia Cârcotașilor, ca și cum i-aș ridica în slăvi – dar na, chiar nu cred că mai există nimic similar. Mai mult: dacă s-ar fi apucat Cârcotașii să facă în zilele noastre ceea ce au făcut acum 10 ani, sunt aproape sigură că nu ar fi avut nici un succes. Așa că, în memoria vremurilor de demult, poftim niște entertainment:

Lasă un răspuns

