Își mai aduce aminte cineva de remarcabila manichiură cu care s-au prezentat personajele din Lord of the Rings? Țin minte că la LotR I eram la cinematograf, și se întâmpla una din scenele în care inelul prinde viață și trebuie ținut strâns – iar asta presupune un gros-plan cu mâna protagonistului – și din sală a răsunat îndemnul unuia dintre spectatori: ¨Da’ mai fă-ți manichiura, băăă!¨. Însă, dincolo de indignarea ironică a spectatorului, detaliul cu mâinile murdare era bine plasat: ar fi fost neverosimil ca în lumea pre-medievală a hobbiților cineva să se prezinte cu mâini de pianist. N-ar fi mers. Pe mine una chiar m-ar fi derutat.

Așa cum, fix acuma-acuma, m-a derutat o dantură excesiv de albă în Game of Thrones. Atât de tare m-a derutat încât am oprit filmul și am început să scriu aici despre problemă. În general, în toate filmele, și chiar și în viața reală: mă deconcentrează o dantură exagerat de albă. Ca la cetățenii din poză. Nu mă pot uita în altă parte, mă orbește, mi se bagă-n ochi, mă deranjează – nici nu mai sunt atentă la ce mi se spune, că în sinea mea mă tot întreb ce dentist tâmpit i-o fi făcut așa ceva. În filme n-are ce căuta un asemenea detaliu.

Ah, și mai e un amănunt în aceeași categorie: hainele prea albe la arabi. Dă-o-n spanac: indiferent cât de bun și de autentic e filmul, dacă turbanul e prea alb, eu deja mă transport într-o reclamă la Ariel. Adio film. Nici în deșert nici în bazar nici în timpul liber nu există condiții pentru ca fiii lui Alah să strălucească fluorescent.

Lasă un răspuns

