Aş vrea să-l cunosc pe ăla care face politicile de preţuri la Amazon. Sau măcar să citesc şi eu cărţile după care a învăţat el.

*

Să zicem că vreau să-mi cumpăr o pereche de pantaloni de pe Amazon. În mod normal, pantalonii nu se prea cumpără de pe net – dar nah, dacă tot nu avem timp de umblat şi de probat, şi dacă tot politica de retur e foarte simplă şi avantajoasă… hai să. Plus că diferenţa de preţ e mai mult decât motivantă.

Şi iată peste ce dau (click pt mărire):

Pantaloni Amazon

Pantalonii care m-ar interesa vin în două culori: violet şi maro. Am ordonat în poză toate perechile de pantaloni disponibile, în ordinea crescătoare a mărimii – pe rândul de sus violet, pe rândul de jos maro.

Prima şi cea mai evidentă concluzie: preţurile variază flagrant de la o mărime la alta, după legi misterioase. Adică aşa:

Grafic Preturi Amazon

Şi stau şi mă uit ca mâţa-n calendar, neînţelegând de ce mărimea 27 plăteşte pe aceiaşi pantaloni mai mult decât dublul mărimii imediat următoare, 28. Iar asta numai în varianta violet! Şi de ce, doamne iartă-mă, pantalonii maro au preţul constant indiferent de mărime – exceptând însă varianta 33? Fără sarcasm şi fără rea voinţă: vreau să aflu şi eu, vreau să învăţ, să ştiu, să desluşesc. După ce lege statistică apare variaţia asta? După ce funcţie matematică, după ce stare optimizată de logistică sau… toană a maşinilor?

2 gânduri despre “Amazon

    1. Mmmm… m-am gândit și eu la asta că așa am auzit că se face și așa ar fi, până la urmă, de bun simț. Cred că așa și este, ai dreptate.

      Doar că nu-mi dă pace rezultatul: dacă cele mai căutate mărimi sunt cele mai scumpe, reiese că cele mai multe femei care comandă pantalonii violet poartă mărimile 27, 30, 31. Doar că în viața reală mărimile „normale” sunt 27, 28, 29 – restul sunt ori XXS ori XXL. Și m-aș fi așteptat la o distribuție fidelă lui Gauss: cele mai multe cumpărătoare să fie pe segmentul de mijloc, de „normal”.

      No-n fine. Ce probleme am și eu – asta după ce am profitat fix de reducerile inexplicabile de pe la mijlocul intervalului😉

Lasă un răspuns

