De când s-au tot înmulţit protestele anti-gay, anti-cipuri, anti-orice e mai evoluat decât Evul Mediu, şi cum personajele cu asemenea vederi tind să aibă şi convingeri protocroniste în pachet… e momentul oportun să cercetăm mai îndeaproape fenomenul. Că na: nu poţi să combaţi ceea ce nu cunoşti.

O analiză lucidă şi calmă a ideii protocronismului. Îmi place punctul de vedere al articolului, recunoaştem cu plăcere viziunea lui Neagu Djuvara:

Nu este nimic rău în faptul că am fi un popor normal, nici mai răi și nici mai buni decât alții. Nu am avut șansa istorică de a crea imperii din cauza locului în care ne aflăm, mereu înconjurați de alte imperii. Am fost influențați și am influențat și noi la rândul nostru (mai puțin, ce este adevărat). Nu suntem cu nimic mai presus sau mai prejos decât nimeni. Nu este nevoie să ne căutăm istorii fantastice, să ne considerăm aleșii lui Dumnezeu sau să descâlcim conspirații pentru a putea duce o viață frumoasă.

Lasă un răspuns

