Dacă interesează pe cineva, iată cu ce-mi crăp eu capul de câteva zile: cum explic eu pe limba unor laici conceptul ăsta:

Tobin’s q[1] was developed by James Tobin (Tobin 1969) as the ratio between the market value and replacement value of the same physical asset:

One, the numerator, is the market valuation: the going price in the market for exchanging existing assets. The other, the denominator, is the replacement or reproduction cost: the price in the market for the newly produced commodities. We believe that this ratio has considerable macroeconomic significance and usefulness, as the nexus between financial markets and markets for goods and services.

Așa, în cuvinte puține și simple, pentru începători. De fapt nici măcat pt începători: pentru neavizați de-a dreptul, care n-au nici timp nici chef nici intenția să-și racordeze creierul pentru vreo secundă.

Asta după ce alte câteva zile mi le-am stricat cu un sistem de ecuații care nu se lăsa rezolvat și gata.

*

De pe cealaltă parte a baricadei cercetărilor: o interpretare aaaabsolut remarcabilă a vechiului blestem „Cine iubește și lasă”:

Nu serios, chiar nu prea am cuvinte de impresionată ce sunt. Nici restul albumului nu-i rău [evident], dar cu asta chiar am rămas pe gânduri.

Lasă un răspuns

