M-am uitat în sfârşit la După Dealuri. M-a prins, am trăit tensiunea aia pe care se chinuise Mungiu s-o construiască. Am văzut un documentare despre bucătăria în război, şi am învăţat din el mai mult despre Al Doilea Război Mondial decât din toate cărţile de istorie şi documentarele de istorie şi expoziţiile de istorie văzute până acuma la un loc. Am văzut un documentar despre Biserica Romano-Catolică în Irlanda, şi am văzut un tip cum articula, exact la obiect, ce înseamnă „să treci peste” o anumită problemă, un anumit sentiment. De fapt am văzut foarte multe filme în ultima lună, şi la fiecare aş avea ceva de spus, mai bine nici nu m-apuc.

Am citit scenariul de la Django Unchained. Mă rog, aproape pe tot. Şi e prima oară când citesc un scenariu, şi-mi place. Păcat că-s eu aşa de grammar nazi şi că Tarantino face nişte greşeli de te zgârie pe ochi, mi-a cam tăiat cheful pe alocuri. Da-n rest e la fel de palpitant ca filmul, şi e super mişto să urmăreşti diferenţele faţă de film.

M-aş duce la Berlinală. Numai că a) nu prea sunt pe aici în perioada festivalului, şi b) am fost azi o tură să mă uit de-un bilet pentru singura zi în care aş putea să merg. Şi… coada medie era de 90 de persoane. Ştii ceva? Lasă. Data viitoare. Pe net nu merge cumpărat fiindcă nu le place tipul meu de card, la ghişeu ar trebui să-mi iau o zi concediu ca să apuc ceva… hai sictir, mi s-a luat.

Altceva? Vremea e naşpa. Aştept excursia în România.

Lasă un răspuns

