La patinoar

De-ar fi cunoscut Mahomed patinajul, sigur l-ar fi interzis în Coran. Şi în felul ăsta mi-ar fi făcut şi mie viaţa mai uşoară.

Aşa. Acuma, că am setat tonul şi corectitudinea politică a ceea ce vreau să scriu, pot să mă apuc propriu-zis de scris.

Pentru cine nu ştie, îmi place să merg la patinoar, îl vizitez de câte ori am ocazia, din păcate asta înseamnă cam de maaaxim 2 ori pe săptămână. Cel mai mult îmi place să folosesc patinajul în scopuri de chibzuire şi meditaţie, ascultând ceva în căşti şi dând ture de una singură, cu gândul la ale mele. Iar în căşti de regulă răsună „Spasiba za intiries, u tut padcast pragrama bibisieva” – o obişnuinţă mai veche, de pe vremea când învăţarea limbii ruse era în prim-plan. Bine, îmi face plăcere în egală măsură şi componenta socială a activităţii, mi se pare o îmbinare foarte fericită între mişcare şi socializare – dar nu despre asta vorbesc aici.

În general e mai bine să fie cât mai puţin aglomerat ringul. Personal nu mi-ar plăcea nici să fie pustiu de-a binelea, am impresia că m-aş plictisi fără companie pasivă. Am avut parte de câteva coincidenţe fericite până acuma, şi prin ele am ajuns la concluzia că numărul optim e pe undeva pe la 20-30 de patinatori pe întreaga suprafaţă. În mod normal sunt mult mai mulţi oameni în ring, însă nu mă deranjează dacă:

  1. Nu sunt copii veniţi cu toată clasa. Hai, câţiva copii acolo merg, că şi ei trebuie să înveţe – dar când sunt în grup sunt obositori. În primul rând pentru că nu ştiu să meargă, şi atunci trebuie să-i fereşti şi să-i ocoleşti. În al doilea rând pentru că nu au noţiunea celorlalţi, nu ştiu să se asigure atunci când se mişcă, şi de fapt nici nu prea au conştiinţa propriului corp: au nevoie de spaţiu pe o rază de 3 metri în jur, că mereu se deplasează crăcănat pe o traiectorie random. Deci nu poţi să bagi viteză, că nici nu ştii când îţi sare unul în faţă (am păţit-o anul trecut o dată urât de tot, dar bine că am ferit copila).
  2. Nu vin găşti de puberi în călduri. Dacă sunt grupuri exclusiv de băieţi, atunci se întrec să-şi arate bărbăţia în faţa grupului. Învaţă şi exersează diverse scheme pe seama vigilenţei tale, cetăţeanul obişnuit. Nici nu ştii când trece fulgerător printre tine şi tipa pe care tocmai o depăşeai, că el vrea să-şi testeze limitele şi precizia. Bonus, unii mai şi dau o flegmă nonşalant pe gheaţă, de parcă ar fi trotuar.
  3. Nu vin găşti de puberi în călduri. Dacă sunt grupuri mixte, atunci şi mai rău: că atunci băieţii nu numai că vor să-şi arate cocoşenia (na, acuma au public), dar mai şi încep să tachineze fetele. Eternul joc de-a prinselea pe gheaţă, furatul căciulii şi bulgărele în glugă. Nici asta n-ar fi aşa de rău de fapt, doar că la vârsta aia fetele au impresia (cel puţin aşa e moda acuma) că sunt foarte sexy şi provocatoare dacă se echipează cu o acadea. Şi au prostul obicei de a arunca ambalajul/ băţul acadelei pe gheaţă. Ei bine, invit cititorii să-şi imagineze cam cum o fi atunci când eşti în plină viteză şi, sub lama cu care tocmai accelerai, prinzi o chestie care nu mai alunecă. Nu degeaba e strict interzis aruncatul a orice pe gheaţă.
  4. N-ar veni hipsterii în gaşcă, să facă distracţie alternativă de sezon. N-am de fapt nimic nici cu hipsterii nici cu găştile, doar că atunci când se întrunesc astea două încep să răsară aifoanele şi smartfoanele. La fiecare. Şi fiecare vrea să se tragă-n poză ca să se urce cu ea pe Facebook. Şi de regulă nu prea le au cu echilibrul. Moment în care trebuie să-i ocoleşti de la 5 metri cu ochii-n patru, că poate dă dracu şi-l atingi, şi-l faci să-şi scape telefonul şi dup-aia ai scandal.
  5. Şi, în fine, dacă musulmanilor li s-ar interzice prin Coran patinajul. Pentru că musulmanii au obiceiul de a se deplasa cu tot clanul peste tot pe unde merg, ceea ce pe patinoar întruneşte toate criteriile de mai sus. Au copii de toate generaţiile, de la puradei care abia învaţă să meargă (punctul 1) până la puberi care îşi etalează şmecheriile (punctele 2 şi 3). Şi, cum distracţia asta cu familia e ceva de pus în album, normal că sar toţi cu aifoanele din dotare (punctul 4). Pentru că, serios acuma, a văzut cineva vreodată un arab cu telefon mai vechi de 1 an? Bonus, femeile: ori sunt conservatoare şi vin cu toate fustele pe ele, plus un palton larg cu care nici nu ştii când te pot păli peste picioare – ori sunt emancipate, adică mulate, animalprint-ate şi rujate, adică numa’ bine obiect pentru punctul 3.

Foarte, dar foarte rar se întâmplă să se întrunească toate aceste condiţii. Asta e, n-ai ce să faci, oamenii vor să se divertismenteze© şi să se agrementeze©, şi nu există nimeni care să le facă un minim instructaj înainte de a le da drumul pe gheaţă. Sau mă rog, nişte bun simţ de-acasă.

Erhm, cine are impresia că tocmai am blasfemiat musulmanii, să mai caute pe aici părerile mele, înainte să se inflameze. Let’s keep it funny, ok?

Lasă un răspuns

